همایش «زن در پهنه فرهنگ و تمدن غرب کشور» با حضور پژوهشگران و صاحب نظرانی از استان‌های غربی کشور در دانشگاه کردستان آغاز شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، همایش «زن در پهنه فرهنگ و تمدن غرب کشور» با حضور پژوهشگران و صاحب نظرانی از استان‌های غربی کشور در دانشگاه کردستان آغاز و به مدت دو روز ادامه خواهد داشت.

این همایش توسط انجمن زنان پژوهشگر تاریخ و امور بانوان و خانواده استانداری کردستان و همچنین پژوهشکده کردستان شناسی دانشگاه کردستان برگزار خواهد شد.

در این همایش 10 پنل تخصصی از پژوهشگران غرب کشور ارائه و تجلیل از زنان سرآمد کردستان در حوزه‌های مختلف و برگزاری نمایشگاه هایی از اسناد موجود در رابطه با زنان منطقه غرب کشور، توانمندی های زنان سرپرست خانوار، نمایشگاه عکس زنان غرب کشور از دیگر برنامه های جانبی این همایش است.

تاکنون 100 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده که در نهایت با نظر داوران 40 مقاله به مرحله ارائه راه یافت و طی همایش در پنل‌های 15 دقیقه‌ای ارائه خواهند شد

مباحث نظری و روش شناسی، زنان و تاریخ نگاری، نقش زن در سیاست مناطق غربی ایران، زنان و اقتصاد، زنان در اجتماع و فرهنگ، زن و مطالعات مردم شناسی، زن و آثار و ابنیه تاریخی، دین و مطالعات تطبیقی محورهای این همایش است.

همایش به مدت دو روز طی چهارشنبه و پنج شنبه 29 و 30 فروردین ماه در دانشگاه کردستان برگزار می شود .

انتهای پیام/م

برگزاری همایش «زن در پهنه فرهنگ و تمدن غرب کشور» در دانشگاه کردستان

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.