فرماندار یزد گفت:دستگاه‌های اجرایی استان برای ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی در یزد اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

فرماندار یزد در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو کارگروه ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی با توجه به تأکیدات مدیریت ارشد استان باید در این زمینه و بهبود شرایط اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.
مصطفی سالاری افزود: از شش ماهه دوم سال گذشته جلسات کارگروه ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی در شهرستان یزد به صورت مستمر تشکیل شد که با همراهی تعامل ادارات و نهاد‌ها اقدامات خوبی انجام شده است.

فرماندار یزد با بیان اینکه موضوع ساماندهی اتباع خارجی در استان و به ویژه شهرستان یزد در جلسات شورای تأمین شهرستان و استان مطرح و مورد تأکید قرار گرفته است گفت: ساماندهی اتباع خارجی در در حوزه اشتغال و سکونت از مهمترین مسائلی است که در سالجاری در سطح استان پیگیری خواهد و مدیریت ارشد استان نیز بر این امر تأکید ویژه‌ای داشته اند.

سالاری با اشاره به وجود قوانین و مقررات مشخص در این زمینه افزود: در سال‌های گذشته نیز اقدامات مشابه‌ای به منظور ساماندهی اتباع خارجی در سطح شهرستان انجام شده که متأسفانه به علت جزیره‌ای عمل نمودن دستگاه‌ها به نتایج مطلوب و مناسبی ختم نشده است.

وی هدف از برگزاری این جلسات را هماهنگی برای تعیین نقشه راه واحد و هموار سازی مسیر دستیبابی به اهداف مشخص شده دانست و ابراز امیدواری کرد در سال جاری همه ادارات و نهاد‌های موضوع ساماندهی اتباع خارجی را صدر فعالیت‌های خود قرار دهند و در این زمینه همت مضاعفی داشته باشند.

عالی‌ترین مقام اجرایی شهرستان یزد خواستار بهره مندی و استفاده از طرح‌های سایر شهرستان‌های استان در این مورد شد و ابراز داشت: اقدامات مشابهی که در سایر شهرستان‌ها انجام شده باید با توجه به اطلاعات آماری، ظرفیت‌ها و محدودیت‌های شهرستان تدوین و اجرایی شود.

فرماندار یزد در ادامه به موضوع ساماندهی ضایعات فروشی‌های سطح شهر یزد نیز اشاره کرد و افزود: این موضوع در استان بررسی شده و خوشبختانه با نظر مساعد مسئولین زمین واگذاری برای ایجاد مجتمع اختصاص یافته که با مشخص شدن طرح و مشاور از سوی شهرداری یزد مقدمات واگذاری به افراد متقاضی نیز فراهم خواهد شد.

سالاری با بیان اینکه دولت به منظور بهبود وضعیت سکونت در برخی از مناطق بافت تاریخی و سکونتگاه‌های غیررسمی طرح‌های ویژه‌ای با مشارکت در بخش خصوصی را در قالب ستاد بازآفرینی پایدار شهری پیش بینی کرده است خاطرنشان کرد: این طرح‌ها در محله‌های حسن آباد، اسکان، خلف باغ، شاه ابوالقاسم و قاسم آباد یزد اجرایی می‌شود.

فرماندار یزد اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی باید پیشنهادات خود را برای بهبود وضعیت فرهنگی و اجتماعی این محله‌ها نیز در جلسات آتی مطرح نمایند تا در کنار اجرای مباحث عمرانی، مسائل اجتماعی نیز ارتقاء یابد.

تقویت گشت مشترک ویژه و نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی از سوی فرمانداری در موضوع ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی از دیگر موضوعاتی بود که فرماندار یزد در این جلسه به آن‌ها اشاره نمود.

اولین جلسه کارگروه ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی شهرستان با حضور فرماندار یزد، معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری، بخشداران مرکزی و زارچ و سایر اعضای این کارگروه تشکیل شد.

انتهای پیام/ی

اتباع و مهاجرین خارجی در یزد ساماندهی شوند

برچسب ها: اشتغال ، وزارت کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.