مجلس افغانستان در پی ادامه نگرانی نمایندگان از عدم شرکت مردم در روند ثبت نام رای دهندگان تصمیم گفت تا بار دیگر یک اعضای کمیته کاری کمیسیون انتخابات را استجواب کند.

مجلس افغانستان مسئولین انتخاباتی را احضار کردندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مجلس افغانستان در پی ادامه نگرانی نمایندگان از عدم شرکت مردم در روند ثبت نام رای دهندگان تصمیم گفت تا بار دیگر یک اعضای کمیته کاری کمیسیون انتخابات را استجواب کند.

روز گذشته کمیته روئسای مجلس، استجواب مسئولان اداره ثبت احوال نفوس را در پیوند به چگونگی توزیع شناسنامه به منظور ثبت نام رای دهندگان، در برنامه روز شنبه آینده مجلس گنجانیده است اما نمایندگان در نشست عمومی امروز چهارشنبه (29 حمل) مجلس تصمیم گرفتند که یک کمیته کاری کمیسیون انتخابات را نیز استجواب کنند.

عبدالرئوف ابراهیمی، رئیس مجلس نمایندگان گفت: روند ثبت نام رای دهندگان یک موضوع مهم است؛ در گذشته برنامه‌های آگاهی دهی خاص در روند انتخابات وجود داشت ولی این بار با توجه به تجربه‌های گذشته و تغییر در شیوه انتخابات، برنامه آگاهی دهی وجود ندارد.

ابراهیمی افزود که کمیسیون انتخابات هرچه زودتر برنامه‌های آگاهی دهی خود را گسترش دهد تا مردم با علاقه‌مندی در روند ثبت نام شرکت کنند.

گفتنی است که انتخابات مجلس و شوراهای ولسوالی ها در افغانستان 28 میزان/ مهر سال جاری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار