مدیرکل امور عشایری خوزستان از آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی درون و برون استانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی رحم کریمی، مدیرکل امور عشایری خوزستان با اشاره به آغاز کوچ زودهنگام عشایر استان از چند روز گذشته بیان داشت: این عشایر به سمت مناطق ییلاقی استان های همجوار و نیز برخی مناطق درون استانی حرکت کردند.

وی به شرایط خاص اقلیمی ناشی از خشکسالی شدید و کمبود گیاهان مرتعی در مناطق قشلاقی خوزستان اشاره و اذعان کرد: کوچ عشایر 2 هفته زودتر از معمول سال های گذشته آغاز شده که این کوچ زودهنگام مشکلاتی در مناطق ییلاقی به ویژه تخریب مراتع در پی خواهد داشت.

کریمی افزود: کوچ برون استانی عشایر به مناطق ییلاقی با 16 هزار خانوار و 1.5میلیون راس دام به استان های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و ایلام است.

مدیرکل امور عشایری خوزستان اذعان داشت: برای تامین نیاز اساسی عشایر و تامین امنیت تردد آنان در ایل راه ها و مسائل بهداشتی، هماهنگی لازم با ادارات راه و شهرسازی، دامپزشکی و بهداشت و درمان انجام شده است.

وی بیان کرد: این عشایر با 6 هزار خانوار و 500 هزار دام سبک کوچ خود را به میان بندهای خوزستان که مراتع آن وضعیت بهتری دارند آغاز کرده اند.

علی رحم کریمی با بیان اینکه کوچ درون استانی عشایر و استقرار در میان بندها تا اواخر اردیبهشت ادامه دارد اظهار داشت: با گرم شدن تدریجی هوا، کوچ خود را به مناطق ییلاقی خوزستان و مناطق همجوار آغاز خواهند کرد.

وی به مشکلات ناشی از خشکسالی و ضرورت تامین علوفه مورد نیاز عشایر اشاره و بیان کرد: حدود 15هزار تن علوفه خشک برای تعلیف دام عشایر تامین شده است.

انتهای پیام/گ

آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی

برچسب ها: خشکسالی ، امور عشایر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.