مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور گفت:باید تلاش نماییم تا بسترهای لازم برای سرمایه گذاری در مناطق آزاد کشور فراهم شود .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛مرتضی بانک مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در مراسم معرفی مدیر عامل جدید سازمان منطقه آزاد ماکو که در محل سالن اجتماعات این سازمان ترتیب یافت ،گفت : باید تلاش نماییم تا بسترهای لازم برای سرمایه گذاری در  مناطق  آزاد  کشور فراهم شود .

وی از افزایش صادرات کالا در مناطق آزاد از 19 میلیون دلاردر سال 92 به یک میلیارد و 50 میلیون دلار در سال 96 اشاره کرد و افزود : در حال حاضر دو هزار واحد تولیدی و صنعتی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور مشغول به فعالیت هستند .

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی را مهمترین اولویتهای مناطق آزاد اعلام کرد و گفت : هم اینک 450 هزار نفر در مناطق آزاد کشور مشغول به فعالیت هستند .

مرتضی بانک سرمایه گذاری در مناطق آزاد بر اساس قانون را تضمین آینده اقتصاد کشور دانست و گفت : باید بسترهای لازم برای سرمایه گذاری در منطق آزاد با حمایت مردم و مسئولان فراهم شود .

شهریاری استاندارآذربایجانغربی هم در این مراسم با اشاره به اهمیت منطقه آزاد ماکو درتوسعه استان گفت : امید است زیر ساختهای توسعه مناطق آزاد در مورد قانون گذاری و تسهیلات برای سرمایه گذاران خارجی و داخلی به روز شود .

وی منطقه آزاد ماکو را یکی از مناطق مهم آزاد کشورمان با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی نام برد و افزود : باید از ظرفیت این منطقه و ارتباطات خارجی موجود در آن برای توسعه و شکوفایی منطقه آزاد ماکو و کشور استفاده شود .

حجت الاسلام رنجبری امام جمعه ماکو هم با تقدیر از تلاشهای مدیر عامل سابق برای ایجاد زیر ساختهای لازم در منطقه آزاد ماکو به موقعیت مرزی ماکو اشاره کرد و گفت : ظرفیت مرز نشینی مردم این منطقه باید در هیات دولت مورد توجه قرار گرفته ومردم این منطقه باید از مزایای مرز نشینی استفاده نمایند .

وی خواستار اجرای قانون یکسان در تمامی مناطق مرزی و مناطق آزاد کشور شد .

سلیمانی مدیر عامل جدید هم در ادامه مراسم به برنامه های خود در سال حمایت از کالای ایرانی جهت حمایت از تولیدات داخلی برای رقابت با محصولات خارجی و صاردات اشاره کرد .

فروزان مدیر عامل قبلی هم در پایان این مراسم گزارشی از فعالیتهای 1500 روزه خود در بخشهای مختلف به حاضران ارائه داد .

در این مراسم غلامرضا سلیمانی به عنوان مدیر عامل و رئیس هیات مدیره جدید سازمان منطقه آزاد ماکو معرفی و از تلاشهای حسین فروزان مدیر عامل سابق قدردانی شد .

انتهای پیام/م

لزوم بسترسازی جهت سرمایه گذاری در مناطق آزاد کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.