رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان فلاورجان گفت: سرانه ورزشی این شهرستان ، 28 صدم درصد است وبا توجه به اینکه شهرستان فلاورجان جزو سه شهر پر تراکم کشور است، کمبود اعتبارمعضل بزرگی برای توسعه سرانه ورزش شده است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رحمان رئیسی در نشست خبری گفت: از آنجایی که یک سوم جمعیت شهرستان فلاورجان را جمعیت جوان تشکیل می‌دهد، اگر به موضوع اهمیت داده نشود تهدیدی برای جوانان به حساب می‌آید.

وی با اشاره به فعالیت یک صد ورزشکار در شهرستان فلاورجان در سال96 ورشد 50 درصدی آن نسبت به سال 95،  افزود: یکی از مشکلات ورزشی شهرستان، ورزش همگانی است که تا اندازه‌ای فراموش شده، چراکه برنامه خاصی در سطح کلان ارائه نشده است. به همین خاطر لازم است مدیران استانی و شهرستانی با نیاز سنجی، برنامه‌ریزی کنند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان فلاورجان ادامه داد: اکنون نخستین بار در سطح کشور، برنامه‌ای با عنوان جمعه‌های ورزشی ارائه داده‌ایم که با همکاری هئیت انجمن ورزش‌های همگانی بوده است. این برنامه از ابتدایی سال 96 به صورت کلیشه‌ای آغاز به کار کرده، اما می‌توان گفت سه هزار نفر از آن استقبال کرده‌اند.

رئیسی اظهار کرد: در این برنامه که خانواده‌ها و جوانان را با خود درگیر کرده، بازی‌هایی همچون طناب‌کشی، فوتبال دستی، دارت و نشانه‌زنی ارائه شده است که از نخستین جمعه اردیبهشت سال جاری آغاز می‌شود  ویکی از اهداف اصلی این است که این برنامه در سطح شهرستان و روستا گسترش یابد.

وی  با بیان اینکه ممکن است شهروندان از 42 هئیت ورزشی فعال شهرستان آگاهی نداشته باشند افزود: قرار است در سال جاری یک برنامه صبحگاهی برای کارمندان در پارک ساحلی برگزار شود که نیازمند اطلاع رسانی و تامین اعتبار لازم است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان فلاورجان تصریح کرد: سرانه ورزشی این شهرستان ، 28 صدم درصد است. اما با توجه به اینکه این شهرستان جزو سه شهر پر تراکم کشور است، توسعه این سرانه برای اداره ورزش و جوانان معضل بزرگی شده است. در همین راستا قول اجرای هشت طرح را از وزیر ورزش و جوانان گرفته‌ایم در حالی که با مشکل زمین مواجه‌ایم.

رئیسی با بیان اینکه اجازه ساخت سالنی در مرکز شهر با ظرفیت دو هزار نفر از وزیر ورزش گرفته‌ایم اظهار کرد: ساخت 75 درصد این مجموعه ورزشی را وزارتخانه قبول کرده است که شامل پنج زمین چمن مصنوعی و دو سالن 1100 متری است. با این حال امیدواریم در سال 97 احداث سه چمن مصنوعی را به پایان برسانیم.

وی با بیان اینکه تاکنون چهار ستاد امور فرهنگی وجوانان تشکیل شده است افزود: در رابطه با تبادل نظرات میان فرماندار و نماینده مجلس و دیگر مسئولان در مورد پنج کمیته ساماندهی امور جوانان به نتایجی رسیدیم اما به خاطر هزینه‌ها، این طرح اجرایی نشد و منجر به بروز مشکلاتی شد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان فلاورجان میزبانی 207 رشته ورزشی در سطح کشور، استان و شهرستان، دعوت شدن 47 نفر به اردوی تیم ملی با 36 نفر برگزیده، دعوت 61 نفر به تیم‌های استانی از موفقیت‌های این اداره  برشمرد که در همین راستا 574 نشان استانی، 175 نشان کشوری، 30 نشان برون مرزی کسب کرده‌ایم.

رئیسی با بیان اینکه تاکنون 87 نفر در دوره‌های آموزش مربیگری، داوری، توجیهی، اسلاش در سال گذشته ثبت نام کرده‌اند گفت: از مربیانی که ثبت نام کرده‌اند 311 نفر مرد و 100 نفر خانم مدرک مربیگری گرفته‌اند. البته 110 نفر از آنها، در سطح شهرستان داوری کرده‌اند.

 وی افزود: اکنون شهرستان فلاورجان 20 سالن متوسط و بزرگ ورزشی دارد که در کنار آن 23 مکان ورزشی خصوصی وجود دارد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان فلاورجان قهرمانان جهانی را امیرحسین اکبری در رشته فوتبال ساحلی، رضا قاسمی در رشته دومیدانی، امیرحسین جمشیدیان در رشته دوچرخه‌سواری، خانم کمالی و رحمانی در رشته بدمینتون و همچنین تیم هندبال جوانان فلاورجان ساحلی و سالنی اعلام کرد. 

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار