دشت کاشان امسال دهمین سال کاهش بارندگی و خشکسالی را عطش می کند.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدير عامل شركت آب و فاضلاب كاشان، در نخستین شواری اداری شهرستان کاشان در سال 97 در سالن اجتماعات مرحوم تفضلی اتاق بازرگانی کاشان گفت :كاشان از چندماه قبل اجرای طرح تامین آب شرب اضطراری کاشان را آغاز کرده است.

محمدرضا اسدي، افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده حدود 200 متر در ثانیه از شمال غربی کاشان آب تامین شود.

وی با بیان اینکه خطوط انتقال این طرح آغاز و شبکه گذاری آن نیز در حال اجراست خواستار همکاری دستگاه های اجرایی برای انتقال آب از این طرح شد.

به‌گفته‌وی، این اقدامها باید خارج از چهار چوب مکاتبات و مقررات اداری انجام شود چرا که حرکت در چارچوب اداری زمان بر است.

ضرورت استفاده از ابزار کاهنده مصرف آب

مدیر عامل شرکت آبفای کاشان با تاکید بر اینکه دستگاه های دولتی باید به تکنولوژیهای کاهنده مصرف آب مجهز شوند گفت :تهیه تانکر ثابت ذخیره منابع آب نیز در دستگاه های اجرایی شهرستان کاشان به عنوان یک ضرورت باید مورد توجه قرار گیرد.

اسدی، ميزان بارندگي سال آبي جاري كاشان را 78 ميليمتر بیان کرد و گفت: اين ميزان در مقايسه با مدت مشابه آن در سال قبل 35 درصد كاهش یافته است.

وی تصریح‌کرد: هم اکنون80 درصد آب شرب مصرفي شهرهای كاشان و آران و بیدگل از سفره هاي زيرزمينی و بقیه با انتقال آب زاينده رود تأمين مي شود كه ميزان استفاده از ظرفيت آب زاينده رود در تابستان حدود 35 درصد افزايش مي يابد.

کاهش آب پشت سد زاینده رود فاجعه ای قریب الوقوع

به‌گفته‌وی، بر اساس میزان بارشهای پیش بینی شده باید تا پایان سال آبی جاری که هم اکنون هفت ماه از آن گذشته حدود 700 میلیون مترمعکب آب پشت سد زاینده رود جمع شود اما به علت کاهش بازندگی ها این رقم به 400 میلیون مترمکعب نیز نخواهد رسید و یک فاجعه در حال رخ دادن است.

مدير عامل شركت آب و فاضلاب كاشان با بیان اینکه جمعیتی حدود 5 میلیون نفر نگاهشان به آب سد زاینده رود است گفت: کاهش بارندگی را فاجعه است.
اسدی در ادامه از کاهش 20 درصدی انتقال آب زاینده روز از روز گذشته به کاشان خبر داد و افزود : دستگاه هایی که دارای چاه آب شرب هستند برای تامین آب شرب مردم، این چاه ها را در اختیار شرکت آب و فاضلاب قرار دهند.

اولویت نخست آبفای کاشان تامین آب شرب است

وی محدودیت آب واحدهای صنعتی و فضای سبز را با توجه به کاهش نزولات و خشکسالی تاکیدکرد و گفت : اولویت نخست ما تامین آب شرب برای مردم است.

به‌گفته‌وی، تدبیر مدیریت مصرف و انجام آن بصورت واقعی حتی صرفه جویی های بسیار کم نیز تاثیر فراوانی دارد.
اسدی اظهارداشت :پیش بینی می شود در مرداد امسال، آب پشت سد، نباشد.
وی در پایان خاطرنشان کرد :ساکنان 11 شهر محدوده آران و بیدگل و کاشان زیر پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب شهرستان کاشان هستند.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: وزارت نیرو ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.