رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر همدان گفت: در یک ماه گذشته 59 طرح پاکسازی از مواد مخدر در همدان برگزار شده است.

اجرای 59 طرح پاکسازی از مواد مخدر در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ؛ هادی قزوینه، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر همدان درجلسه  شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، با بیان اینکه عرصه مقابله با مواد مخدر عرصه کارزار است، افزود: سال گذشته سال پرکاری در این حوزه بود و امروز شاهدیم هیچ در بسته‌ای در حوزه مبارزه و مقابله با مواد مخدر در استان وجود ندارد.

وی با تأکید بر اینکه در مقایسه با سایر استان‌ها از لحاظ تعاملات وضعیت خوبی وجود دارد و عزم استانی شکل گرفته است، گفت: طی سال گذشته در کمیته مقابله 13 جلسه و فراتر از برنامه تکلیفی خود برگزار شد.

رئیس مبارزه با مواد مخدر همدان بیان کرد: سال گذشته 9 هزار و 871 عملیات در سطح استان، 450 هزار نفرساعت کار اطلاعاتی و 35 عملیات فرااستانی انجام شد.

وی به کشف 6 هزار و 500 کیلوگرم انواع مواد مخدر با 25 درصد رشد اشاره کرد و افزود: این افزایش رشد کشفیات در استان همدان در حالی است که میانگین رشد کشوری 12 درصد بوده است.

قزوینه با بیان اینکه بخشی از کشفیات در عملیات‌های فرااستانی بوده که قرار بوده بخشی از آنها وارد استان همدان شود، تصریح کرد: با استان‌های مبدأ طی عملیات‌های مشترک این باندها شناسایی و منهدم شد.

وی بیشترین کشفیات را مربوط به تریاک از نظر وزنی دانست و ادامه داد: از نظر درصدی نیز بیشترین میزان کشفیات مربوط به هروئین با 116 درصد رشد بوده است؛ شیشه کاهش کشفیات داشته و تغییر بازار در بازار عرضه و تقاضا را در این خصوص شاهد بودیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر همدان خاطرنشان کرد: با پدیده رشد عرضه ماده مخدر گل در سال 96 مواجه بودیم؛ چندین باند را در این خصوص منهدم کردیم و یک باند کشوری 16 نفره نیز متلاشی شد.

 وی به کشف 20 میلیون و 364 هزار عدد قرص‌ غیرمجاز اشاره کرد و یادآور شد: در حوزه کشت شاهدانه با ورود منابع طبیعی و جهاد کشاورزی، کاهش چشمگیری در این خصوص داشتیم.

قزوینه با اشاره به کشف 21 قبضه سلاح جنگی و 408 کیلوگرم پیش‌ساز مواد مخدر، اظهار کرد: 85 باند تهیه و توزیع منهدم و لابراتوار و آشپزخانه نیز منهدم شد؛ 2 هزار و 265 معتاد با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی در مراکز ماده 16 ساماندهی شد.

وی به دستگیری 8 هزار و 431 نفر خرده‌فروش و توزیع‌کننده مواد مخدر اشاره کرد و گفت: در مجموع 10 هزار و 696 نفر طی سال گذشته در ارتباط با مواد مخدر در استان دستگیر شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر همدان بیان کرد: طی مأموریت‌های انجام شده 17 مأموریت یا عملیات با تیراندازی همراه بود که 121 تیر شلیک و هفت مأمور نیز مصدوم شد.

قزوینه با اشاره به پاکسازی 538 مورد از نقاط آلوده طی سال گذشته، تصریح کرد: 63 مورد پاکسازی شده محیط پیرامونی مراکز آموزشی بوده و 70 مخروبه، زمین و یا اماکن بلاتکلیف محل تجمع و تردد معتادان نیز شناسایی و به شورا و فرمانداری معرفی شد که 63 مورد نیز ساماندهی شد.

وی با بیان اینکه از مجموع دستگیری‌ها 176 مورد زن است، ادامه داد: 10 هزار و 216 نفر از دستگیری‌ها نیز آقا بودند؛ 960 نفر از دستگیرشدگان دارای مدرک دیپلم، 2 هزار و 288 نفر ابتدایی، 3 هزار و 199 نفر سیکل، 100 نفر فوق دیپلم، 98 نفر لیسانس، 10 نفر فوق لیسانس و 704 نفر بی‌سواد بودند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر همدان خاطرنشان کرد: آزمایشگاه تخصصی مواد مخدر به منظور تسریع رسیدگی به پرونده‌های قضایی و اینکه وکلای قاچاقچیان نتوانند به نوع مواد مخدر کشف شده خدشه‌ای وارد کنند طی 18 ماه فعالیت خود را دنبال می‌کند؛ طی این مدت 10 هزار و 93 مورد آزمایش انواع مواد مخدر انجام شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه پیشگیری اقدامات خوب از جمله همکاری با آموزش و پرورش صورت گرفته است، یادآور شد: 612 مورد برنامه انجام و 75 هزار و 715 نفر تحت آموزش قرار گرفتند که بیشتر دانش‌آموز بودند.

وی به اقدامات و کشفیات طی یک ماهه سال جاری اشاره کرد و گفت: جمع کشفیات در این بازه زمانی 564 کیلو و 338 گرم با 71 درصد رشد بوده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر همدان بیان کرد: یک محموله 180 کیلوگرمی حشیش طی عملیات مشترک با سمنان در فامنین کشف شد.

وی با اشاره به کشف 16 کیلو و 714 گرم هروئین، افزود: یک باند بسیار وسیع و گسترده 12 نفره در سطح شهر شناسایی و دستگیر شدند؛ 9 کیلو و 500 گرم هروئین و یک کیلو و 200 گرم شیشه از این باند کشف و چهار خودرو و سه موتور نیز توقیف شد.

قزوینه با بیان اینکه کشفیات تریاک 291 کیلوگرم بوده است، تصریح کرد: 413 نفر معتاد نگهدارنده و 372 نفر خرده‌فروش و قاچاقچی دستگیر و ساماندهی شد؛ در مجموع 475 نفر طی یک ماه گذشته دستگیری در سطح استان داشتیم.

وی به انهدام هفت باند طی یک ماه گذشته اشاره کرد و ادامه داد: 59 طرح پاکسازی و 29 طرح مواصلاتی نیز در این بازه زمانی در استان اجرا شده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر همدان خاطرنشان کرد: با توجه به سه رویداد مهم پیش رو در استان به منظور تأمین امنیت عمومی و اجتماعی برنامه‌های عملیاتی کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت در حوزه انتظامی تعریف شده است.

وی در پایان یادآور شد: یکی از برنامه‌ها، پاکسازی سطح شهر از وجود معتادان متجاهر است که این برنامه با اجرای طرح‌های پاکسازی در حال تحقق است.

انتهای پیام/ج

کشف مواد مخدر در همدان

برچسب ها: مواد مخدر ، پلیس ، اعتیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.