معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: فرصت برای خرید، مرمت و ساکن شدن در خانه‌های تاریخی اصفهان وجود دارد واین اداره از این اقدام حمایت می‌کند.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،ناصر طاهری در آیین پاسداشت روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی در مجموعه جهانی مسجد جامع عتیق اصفهان خاطرنشان کرد: برای مالکان خانه‌های تاریخی، بسته‌های حمایتی مختلفی از جمله معافیت از هزینه‌های آب و برق و تعرفه‌های خدمات، معافیت از عوارض نقل و انتقال و  معافیت از عوارض تغییر کاربری از کاربری مسکونی به درآمدزا پیش بینی شده است.

ویبا تاکید بر ضرورت توجه به 300 خانه تاریخی در پهنه استان اصفهان تصریح کرد: حفاظت 300 خانه تاریخی تنها بخشی از ظرفیت تاریخی استان اصفهان است و هرساله مبلغی برای مرمت خانه‌ها تخصیص داده می‌شود.

 معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان اظهار کرد: با وجود مشکلات بافت تاریخی اما هنوز جای برای کار و حرف‌‌های زیادی برای گفتن وجود دارد.

طاهری ،حمایت از مرمت و حفاظت از آثار تاریخی را از  وظایف ذاتی سازمان میراث فرهنگی برشمرد و افزود: استان اصفهان سالانه 300 خانه تاریخی را به سازمان میراث فرهنگی کشور جهت حفاظت و مرمت معرفی می‌کند که در این مورد از رتبه ممتازی در کشور برخورداریم.

گفتنی است، آیین پاسداشت روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی عصر روز گذشته 29 فروردین‌ با حضور پیشکسوتان، اساتید معماری دانشگاه هنر اصفهان و همچنین با حضور گسترده دوستداران میراث فرهنگی استان اصفهان در مجموعه جهانی مسجد جامع عتیق اصفهان برگزار شد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار