رییس پلیس فتا استان خوزستان از شناسایی و دستگیری کلاهبرداری که در فضای مجازی اقدام به فروش سرامیک می کرد خبر داد.

سرهنگ شاهین حسنوند، رییس پلیس فتا استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، در این خصوص اظهار کرد: چندی پیش شخصی ساکن یکی از شهرهای استان با در دست داشتن مرجوعه قضائی به پليس فتا مراجعه و گفت: در شبکه‌ های اجتماعی عضو کانال فروش سراميک شدم و از طریق این شبکه 52 میلیون ريال سراميک خریدم.

وی در ادامه اذعان داشت: مالباخته پس از واريز مبلغ مذکور به حساب اعلامی از طرف مدير کانال، کالای مورد نظر خود را دریافت ننموده و با تماس با مدیر کانال نیز پاسخی دریافت نکرده است.

حسنوند با بیان اینکه این شخص با ارائه این توضیحات خواستار رسیدگی پلیس به این کلاهبرداری شد، تصریح کرد: ضمن تشکيل پرونده موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت و با بررسی های تخصصی بعمل آمده از این کانال و اقدامات فنی صورت گرفته متهم شناسايی شده و با توجه به محل سکونت وی پرونده به منظور ادامه رسيدگی به دادسرا ارسال شد.

رییس پلیس فتا خوزستان بیان داشت: خریدهای اینترنتی، انتقال وجه و رد و بدل کردن اطلاعات از دیگر کاربردهای اینترنت بوده و لازم است برای خرید و فروش در فضای مجازی نکات مهمی را رعایت نمود.

وی، داشتن نماد اعتماد الکترونیکی را از مهم ترین نشانه‌ های سایت‌ های معتبر برای خرید و فروش عنوان و تاکید کرد: نباید برای خرید کالاهای مورد نیاز خود از کانال‌ها و یا گروه‌ها در شبکه‌های اجتماعی استفاده شود.

سرهنگ شاهین حسنوند اظهار داشت: همچنین درگاه‌های پرداخت باید حتما از پروتکل https استفاده کرده باشند.

انتهای پیام/گ

کلاهبردار فضای مجازی با دستان بسته

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.