امام جمعه یزد گفت: خرید و تولید کالای داخلی گامی موثر در جهت رشد و شکوفایی اقتصاد کشور است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد با بیان اینکه یزد به عنوان حسینیه ایران لقب گرفته اظهار داشت: یزد جایگاه عاشقان و فداکاران اهل بیت (ع) است.

وی به اعیاد شعبانیه اشاره کرد و گفت: تولد‌های ائمه برای ما یک نعمت بسیار بزرگ است که باید حتما در این روز‌ها مراسم‌های جشن و شادی برگزار کرد تا دیگر افراد و شیعیان جهان را هم شاد کنیم.

ناصری یزدی خاطرنشان کرد: همان طوری که در روز‌های شهادت امامان (ع) مراسم عزاداری برگزار می‌کنیم، باید در روز‌های میلاد هم مراسم‌های جشن رابرگزار کنیم.

وی به رشادت‌ها و خدمات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم اشاره کرد و گفت: تاسیس سپاه پاسداران یک عنایت الهی بود که به دستور رهبر کبیر انقلاب انجام شد و قطعا اگر این اقدام انجام نمی‌شد معلوم نبود که در برابر توطئه‌های دشمنان انقلاب چه بر سر مردم می‌آمد.

ناصری یزدی به نام‌گذاری امسال اشاره کرد و گفت: دشمنان انقلاب خیلی تلاش کردند که ما را وابسته به خود کنند و قدرت تفکر و تعقل را از ما بگیرند، در این راه هم پیش از انقلاب موفق بودند و ما به صورت کامل وابسته به آن‌ها بودیم.

امام جمعه یزد افزود: پیروزی انقلاب اسلامی ایران تمام این نقشه‌های دشمن را نقش برآب کرد، ولی ما همچنان نتوانستیم تمام دستورات و فرمایشات امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی را انجام دهیم و لازم است که نسبت به تحقق این مهم که راهکار نجات انقلاب از تمام مشکلات است را فراهم کنیم.

نماینده، ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: ما وظیفه داریم که خودمان و دیگران را از این توطئه‌ها نجات دهیم و نگذاریم که دشمنان به اهداف شوم خودشان دست پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: انسان وظیفه دارد که خودش را از آتش جهنم نجات دهد و خداوند متعال نه تنها برای شخص انسان بلکه این وظیفه را شامل تمام افرادی دانسته که تحت تکفل وی قرار دارند.

امام جمعه یزد افزود: این برای همه مسئولان و والدین یک وظیفه است که زمینه‌های تربیت دینی و آموزش مسائل شرعی و دینی برای فرزندانمان را فراهم کنیم و با آموزش‌هایمان فرزندان را از آتش جهنم دور کنیم.

وی توجه به خریدوتولید کالای داخلی را یکی از اساسی‌ترین مسائل در اقتصاد دانست و گفت: در هند، فرانسه، آمریکا، انگلستان، آلمان و دیگر کشور‌های جهان برای اینکه اقتصاد خودشان را تثبیت کنند اجناس خارجی را دور ریختند و آتش زدند و از آن به بعد تولیدات داخلی خودشان را مصرف کردند.

نماینده، ولی فقیه در استان یزد گفت: مردم ژاپن در سال‌های بسیار قبل تمام کفش‌های خود که اجناس خارجی بود را دور ریختند و کفش‌های چوبی پوشیدند و این مقدمه‌ای شد که این کشور تولیدات قوی داشته باشد.

ناصری یزدی بیان کرد: هر کشوری که خواست به اقتصادش رونق دهد، درب واردات و قاچاق را بستند و خودشان کار کردند و حالا به جایی رسیدند که اقتصادشان در جهان زبانزد است، ولی چرا در کشور ما افرادی تاکید دارند که بحث تولید داخلی را تضعیف کنند و زمینه واردات و قاچاق را داشته باشند.

انتهای پیام/ص

خطبه های نماز جمعه یزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.