اجرای 22 میلیارد ریال طرح عمرانی در مادوان

شهردار مادوان گفت: افزون بر 22 میلیارد ریال طرح عمرانی و خدماتی در زمینه های مختلف در این شهر در حال اجراست که عملیات اجرایی بخش عمده ای از آنها نیز نیمه نخست امسال به پایان می رسد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛ داریوش جهانبخش  اظهار داشت: مهمترین این طرح ها شامل آسفالت و بهسازی خیابان ها و معابر عمومی با اعتبار 2 میلیارد و 500 میلیون ریال، ساخت کانال دفع آب‌ های سطحی با اعتبار پنج میلیارد ریال، تکمیل ساختمان آتش نشانی با سرمایه گذاری پنج میلیارد ریال و لکه گیری، جدول ‌گذاری و رفع چاله خیابان ها و کوچه ها با اعتبار 6 میلیارد و 200 میلیون ریال است.

وی یکی از نیازهای ضروری و کمبودهای محسوس در شهر مادوان بویراحمد را نبود فضای سبز و مکان های فرهنگی و تفریحی مناسب دانست و افزود: با هماهنگی های انجام شده زمینی به مساحت 70 هکتار برای ساخت پارک تفریحی توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد به شهرداری مادوان واگذار شده است.
شهردار مادوان بیان کرد: طراحی و مطالعات اولیه این پارک توسط مشاور و با اعتبار 2 میلیارد و 500 میلیون ریال در حال انجام است.
جهانبخش عنوان کرد: از طریق سازمان همیاری شهرداری های کهگیلویه و بویراحمد نیز 20 میلیارد ریال تسهیلات برای آغاز عملیات اجرایی این پارک پیش بینی شده است.
وی با اشاره به کمبود امکانات و مشکلات زیرساختی مادوان، ابراز داشت: اختلاف افکنی های بین بخشی و سنگ اندازی برخی دستگاه های اجرایی و متولیان امر طی سال های گذشته در توسعه نیافتگی و بروز بحران های این شهر دخیل بوده است.
جهانبخش گفت: هنوز اراده و عزمی برای بازنگری مجدد اجرای طرح هادی آن زمان شهر مادوان توسط متولیان امر به ویژه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام نشده است.
وی اظهار داشت: انتظار می رود که معاونت عمرانی و دفتر فنی استانداری کهگیلویه وبویراحمد نسبت به تعیین تکلیف این موضوع و بازنگری اجرای طرح هادی شهر مادوان اقدام کنند.
جهانبخش نامشخص بودن حریم جاده ارتباطی یاسوج - اصفهان، نبود شبکه جمع آوری آب های سطحی، نبود نمایندگی دستگاه های اجرایی و اختلال در شبکه تلفن همراه را از دیگر مشکلات شهر مادوان اعلام کرد.
وی افزود: کمبود فضاهای فرهنگی از جمله مسجد و توزیع نامناسب برخی امکانات رفاهی و خدماتی نیز از مشکلات موجود شهر مادوان است.
جهانبخش بیان کرد: بر اساس ارزیابی های انجام شده افزون بر 50 درصد جمعیت دانش آموزی و ساکنان روزانه یاسوج مردمی هستند که از منطقه مادوان و روستاهای اقماری به دلیل نبود امکانات به سمت این شهر سرازیر می شوند.
طبق مطالعات انجام شده افزون بر 77 هزار نفر از جمعیت 713 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه شهرهای یاسوج و دوگنبدان زندگی می‌ کنند که آسیب های اجتماعی متعددی برای این شهرها ایجاد کرده است.
افزون بر 45 هزار نفر از این جمعیت در مناطق حاشیه ای و پیرامونی یاسوج سکونت دارند.
 انتهای پیام/غ

 کمبود فضای سبز در مادوان

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.