مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، گفت: در حال حاضر ۸۹ کتابخانه عمومی مخزن دارد و ۲۹۵ کتابخانه باز در سطح کانون‌های فرهنگی و هنری این استان فعالیت دارند.

فعالیت295کانون فرهنگی هنری در سطح مساجد استان ایلام

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام; حجت‌الاسلام علی چراغی پور، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، در جریان بازدید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام از کتابخانه عمومی استان، اظهار کرد: در حال حاضر 295 کانون فرهنگی و هنری در سطح مساجد این استان فعالیت دارند.

وی، بابیان اینکه هم‌اکنون بیش از 89 کتابخانه عمومی مخزن دار در سطح کانون‌های فرهنگی و هنری مسجد با بیش از 3 هزار جلد کتاب فعالیت دارند، گفت: همچنین قفسه‌های کتابخانه‌های باز در سطح کانون‌های فرهنگی و هنری برای نمازگزاران فعالیت دارند.

چراغی پور با اشاره به عضویت 43 هزار نفر در کتابخانه‌های کانون‌های مساجد این استان، یادآور شد: عمده فعالیت‌های کتابخانه‌ای کانون‌های مساجد در مناطق روستایی این استان است.

چراغی پور، بیان کرد: در طول سال نیز با حمایت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز کتاب‌بین کتابخانه‌های کانون‌های مساجد توزیع می‌شود و تلاش می‌شود که فعالیت‌های کتابخانه‌ای در مناطق روستایی توسعه یابد.

وی، خاطرنشان کرد: سال گذشته نیز 10 روستای استان به‌عنوان روستاهای دوستدار کتاب به ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور معرفی شدند که مور تقدیر قرار گرفتند.

 

انتهای پیام/اس

 

عضویت 43 هزارنفر در کتاب خانه های کانون مساجد ایلام

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.