مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان خوانسار از ارائه خدمات رايگان دندان‌پزشکی به دانش‌آموزان در اجرای طرح«وارنیش فلورایدتراپی» خبر داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مسعود قیصری امروز در مراسم نمادین نواختن زنگ سلامت در دبستان شهید شجاعی خوانسار ، اظهار کرد: شما دانش‌آموزان از هم اکنون باید به فکر سلامتی خود باشید و تحرک نیاز اصلی امروز برای شماست.

وی با اشاره به این که عقل سالم در بدن سالم است، افزود: سلامت جسم سلامت فکر و روان را به همراه دارد زیرا جسم سالم سبب رشد فکری  شما دانش‌آموزان می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان خوانسار گفت: رعایت بهداشت فردی را مانند سه وعده مسواک زدن در طول شبانه‌روز و پیاده‌روی از مسیر خانه تا مدرسه را سرلوحه کاری خود قرار دهید.

وی با تأکید بر ضرورت خوردن صبحانه برای دانش‌آموزان ادامه داد: پیاده‌روی برای سلامت بدن مفید است و باید فرهنگ پیاده رفتن از مسیر خانه تا مدرسه در بین دانش‌آموزان نهادینه شود.

قیصری با بیان این که ورزش باید اصول زندگی همه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: تغذیه سالم  سبب سلامت بدن است و از خوردن غذاهای دارای کلسترول بالا که سبب ذخیره شدن چربی در کبد می‌شود، پرهیز کرد.

وی عنوان داشت: به مناسبت هفته سلامت با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، شبکه بهداشت و درمان و با همکاری آموزش و پرورش خوانسار گروه دندانپزشکی این دانشگاه شامل 22 دندان پزشک و با استقرار 20 دستگاه یونیت به همراه تجهیزات مورد نیاز به مدت دو روز در روزهای 30 و 31 فروردین‌ماه سال جاری در شهرستان برای معاینات و خدمات دندانپزشکی به دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در این شهرستان حضور داشتند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان خوانسار بیان کرد: خدمات این گروه دندانپزشکی شامل معاینه، فیشور سیلنت(پوشاندن تاج دندان با ماده مخصوص)، جرم‌گیری، ترمیم، کشیدن دندان‌های پوسیده و ارنیش‌تراپی (آغشته کردن دندان‌ها به ترکیبات حاوی فلوراید) دندان‌ها بود.

وی در پایان ابراز داشت: در این طرح خدمات دندان پزشکی به صورت رایگان به دانش‌آموزان مقطع ابتدایی شهرستان خوانسار ارائه شد؛ حدود 200 نفر از دانش‌آموزان از مزایای رایگان طرح «وارنیش فلورایدتراپی» استفاده کردند.

 

انتهای پیام/م

 

مراسم زنگ سلامت درخوانسار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار