به گزارش گروه بینالملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آسوشیتدپرس، هرچند بخش زیادی از توجهات و تحقیقات کنگره آمریکا و دیگر رسانهها در رابطه با سوءاستفاده از دادههای شخصی کاربران به وسیله شرکتهای بازاریابی و موسسات مشاوره سیاسی در حال حاضر متوجه فیسبوک است، اما این شرکت به هیچ عنوان در چنین اقداماتی تنها نیست و غولهای اینترنتی دیگری مانند یوتیوب، گوگل و توئیتر نیز هر کدام پلتفرمهایی را در اختیار دارند که شامل ویدیوها، تصاویر، پیامهای متنی و صفحات کاربری میلیونها نفر است.
روشهای مورد استفاده این شرکتها برای نشان دادن تبلیغات متناسب با علائق هر یک از کاربرانشان میتواند در مرحله بعد مورد بررسی و بهره برداری قرار بگیرد.
کارشناسان حوزه تبلیغات و متخصصان حریم خصوصی بر ضرورت واکنش شدید به اینترنت بیقانونی تاکید دارند که تاکنون از هرگونه نظارت و بازرسی در امان بوده است.
شبکه سی ان ان در تازهترین یافته خود، گزارش داد بیش از ۳۰۰ فروشگاه خرده فروشی، نهاد دولتی و شرکت فناوری را یافته است که تبلیغات هدفمندی مانند حمایت از سفیدپوستان افراطی، نازیها، طرفداران توهم توطئه و تبلیغات دروغین کره شمالی را در کانالهای مختلف فعال در یوتیوب منتشر کردهاند.
حامیان حقوق کودکان نیز در رابطه با سهولت دسترسی کودکان به ویدیوهای نامناسب و تبلیغات فریبنده در داخل تلفنهای هوشمند هشدار دادند.
جاش گولین مدیر کارزار «کودکی بدون تبلیغات تجاری» که اوایل این ماه از کمیسیون تجارت فدرال آمریکا خواست تحقیقاتی را در رابطه با جمعآوری دادههای کاربران از یوتیوب آغاز کند، گفت: «من کاملا معتقدم گوگل شرکت بعدی در صف شرکتهایی است که باید مورد بررسی قرار گیرند و مدتها است منتظر این اتفاق هستیم.»
انتهای پیام/