معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از راه اندازی کلینیک شهید فتاحی در سال 97 خبر داد.

راه اندازی کلینیک شهید فتای با حضور وزیر بهداشت/ مجوز مطب در پارکینگ  شهرداری صادر نمی شودروشنی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه  در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه، گفت:   در سال جاری سه کلینیک در کرمانشاه راه اندازی می شود  تا  با احداث این کلینیک ها بتوانیم از تراکم  و تمرکز مطب های پزشکی در پارکینگ شهرداری کرمانشاه کم کنیم.

وی گفت: یک کلینیک در شهرک پردیس راه اندازی می شود و کلینیک های هلال احمر و  و بیمارستان محمد کرمانشاهی به آن جا منتقل می شوند.

وی گفت:  بهره برداری از کلینیک شهید فتاحی نیز  از دیگر برنامه های افتتاحی دانشگاه علوم پزشکی است که  پزشکان ارتوپد و قلب و عروق به این مکان منتقل خواهند شد و این کلینیک با حضور وزیر بهداشت به بهره برداری می رسد.

 روشنی افزود: کلینیک فارابی نیز  در سال 97 آ ماده بهره برداری می شود که در این کلینیک خدمات روانشناسی و ارولوژی به بیماران ارائه می گردد.

وی هم چنین به تراکم  مطب ها  در پارکینگ شهرداری و ترافیک حاصل از مراجعات بیماران اشاره کرد و گفت:  در پارکینگ شهرداری کرمانشاه صنف دارو خانه ها و پزشکان و فیزیوتراپ ها حضور دارند که  معمولا هر صنفی در قسمتی از شهر متمرکز می شوند.

روشنی افزود:  با توجه به ترافیک شدید در پارکینگ شهرداری    از 5 سال قبل  مجوز راه اندازی مطب در  این محدوده  صادر نمی شود.

وی ادامه داد: در جلسات میان  دانشگاه علوم پزشکی و استانداری کرمانشاه برای کاهش تمرکز مطب پزشکان پیشنهاد شد که به پزشکانی که  تک تخصصی در استان  هستند مجوز مطب در پارکینگ شهرداری داده شود و  هم چنین از تردد  اتومبیل های معمولی در محدوده پارکینگ شهرداری جلو گیری شود.

روشنی گفت:  پیشنهاد طرح شهرک سلامت را داشتیم اما  چون پزشکان موافقت نکردند این طرح اجرایی نشد.

وی  گفت: با توجه به قدیمی بودن برخی ساختمان های پزشکان در پارکینگ  شهرداری  مشکلات نداشتن آسانسور و تردد دشوار بیماران وجود دارد  که  در صدور مجوزهای  مطب های ارتوپدی جدید استاندارهای راه اندازی مکان مطب ارتوپدی که دارای اسانسور باشد و  یا در طبقه همکف قرار داشته باشد لحاظ می گردد.

 

وی در خصوص درخواست شهروندانی که نیاز به شیمی درمانی دارند اما متاسفانه تخت برای ارائه خدمات به بیماران نیست گفت:  تا پایان سال 97  در بیمارستان امام رضا مرکز شیمی درمانی  با ظرفیت 120تخت به بهره برداری خواهد رسید و هم چنین تا زمان بهره برداری این مرکز باید نوبت های شیمی درمانی با توجه به اورژانسی بودن بیماران در نظر گرفته شود و نوع سرطان لحاظ گردد.

 

 

انتهای پیام/ز

 

 

ساخت مرکز شیمی درمانی با 120 تخت در بیمارستان امام رضا کرمانشاه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.