ارزهای دیجیتالی به فرارهای مالیاتی گسترده و پولشویی کمک شایانی می‌کنند و این بر خلاف اجرای عدالت وقوانین بشری در تمامی کشورهای جهان است.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ جلسه تحلیل وبررسی ارزهای دیجیتال وتاثیر آن براقتصاد کشور امروز در تالار امام خمینی واقع در دانشگاه پردیس فارابی استان برگزار شد .

 

مهم ترین مشکل بیت کوین ناامن بودن آن است

در ابتدای این جلسه امیر فرهانی دانشجوی رشته کامپیوتر که موافق سیستم و پدیده جهانی بیت کوین بود علت را این گونه عنوان کرد: بیت کوین یک نظام جدید بانکی است که نقل و انتقالات پول رو آسان کرده است.

وی ادامه داد:  با توجه به فراگیر شدن ارتباطات و ضریب نفوذ بالای اینترنت و گوشی‌های هوشمند در دنیا، انتقال بیت‌کوین به‌سادگی قابل انجام است.

 فرهانی گفت: می‌توان بیت‌کوین را از طریق ارسال یک کد حتی به‌وسیله پیامک منتقل کرد که در مقایسه با پول‌های سنتی و حتی الکترونیکی یک مزیت به حساب می‌آید، همچنین سرعت انتقال این ارز در مقیاس بزرگ و در فواصل طولانی در مقایسه با انتقال ارز از طریق بانک‌ها بسیار بالاست و باعث سرعت بخشیدن به گردش پول در سراسر جهان می‌شود.

وی با بیان اینکه هر نظام جدیدی دارای مشکلات و ایراداتی است که در طول زمان حل می شود  اضافه کرد: اگر قرار باشد که به هر سیستم نوین و جدیدی بها داده نشود آن هم تنها ب دلیل نو پا بودن ، هیچ پیشرفتی شکل نخواهد گرفت، پس مردم باید واقع بین باشند .

شایان ناصری دانشجوی رشته حسابداری در مخالفت با صحبت های امیر فرهانی گفت : به نظر من مهم ترین مشکل بیت کوین نا امن بودن آن است و اینکه هیچ دولت مرکزی پشت آن نیست.

وی ادامه داد:  ارزهای دیجیتالی به فرارهای مالیاتی گسترده و پولشویی کمک می‌کند و این بر خلاف اجرای عدالت وقوانین بشری در تمامی کشورهای جهان است .

مهم ترین مشکل بیت کوین ناامن بودن آن است

 ناصری افزود: بیشتر کشورهای جهان به ویژه کشورهای اروپایی سعی دارند که این پول بی‌افسار را کنترل کنند و معاملاتی که با آن انجام می‌شوند را تا حد امکان محدود نمایند.

وی ادامه داد: کشورهای اروپایی معتقدند بیت کوین تجارت‌های غیرقانونی و غیرمجاز مانند تجارت اسلحه، تجهیزات تروریستی، قاچاق دارو و موادمخدر را دامن زده است و به دلیل اینکه مقامات قضایی و پلیس نمی‌توانند طرفین معامله را شناسایی و ردگیری کنند، باعث سهولت انجام  آن می‌شود.

مهم ترین مشکل بیت کوین ناامن بودن آن است

امیرفرهانی در دفاع از نظرخود گفت: بیت کوین ناامن نیست و این مساله فقط به خاطر آن است که مردم هنوز به آن اعتماد ندارند، بیت‌کوین جعلی یا تقلبی وجود ندارد و مصون از جعل است. دارنده بیت‌کوین می‌تواند سیاست‌های خاصی روی آن اعمال کند و مثلاً برنامه‌ریزی کند که در مکان خاصی خرج شود.

مهم ترین مشکل بیت کوین ناامن بودن آن است

وی ادامه داد: این یکی از ویژگی‌های امنیتی بیت‌کوین است که می‌تواند در مراحل پیشرفته‌تری نیز پیاده‌سازی شود، هم چنین از دیگر ویژگی‌های امنیتی بیت‌کوین نگه‌داری سابقه‌ از همه خریدهای انجام شده در بلاک‌چین است که می‌تواند رد تراکنش‌ها را دنبال کند و این یک قابلیت بسیار خوب این سیستم است.

مهم ترین مشکل بیت کوین ناامن بودن آن است

این جلسه یک ساعت به طول انجامید و هر دانشجو بعد از صحبت پنج دقیقه وقت دفاع از نظر خود را داشت .

انتهای پیام/ح

جلسه تحلیل وبررسی ارزهای دیجیتال وتاثیر آن براقتصاد کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار