معاون وزیرراه و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور از طرح‌های جاده‌ای و ارتباطی استان ایلام بازدید و از پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی تونل کبیر کوه خبر داد.

پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی تونل کبیر کوه

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام; خیرالله خادمی معاون وزیرراه و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت: يكی از مهم‌ترین پروژه‌هایی كه در جنوب استان ايلام كه باعث اتصال استان به استان لرستان می‌شود پروژه تونل و راه ارتباطی كبير كوه است که اين پروژه ارتباط بين دره شهر به سمت مرز چيلات را فراهم می كند.

وی  افزود: اين پروژه در آينده می‌تواند به‌عنوان يك كريدور به مرزهای غربی و از مسيرهای مهم عتبات عاليات باشد، طول پروژه 21 كيلومتر مسير راه‌سازی و تونل سازی است بالغ‌بر 7 كيلومتر از اين مسير تونل‌های بسيار سختی است.

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور بابیان اینکه، امید است در آينده با تزريق اعتبارات بيشتر روند اجرايی پروژه تسريع پيدا كند، افزود: پيشرفت فيزيكی پروژه در حال حاضر نزديك به 50 درصد است و عدد اعتباری كه براي اتمام اين پروژه مهم و بزرگ جهت بهره‌برداری مورد نیاز است 210 ميليارد تومان می‌باشد كه از منابع اعتباری ملی بايد تأمین شود.

انتهای پیام/ د

پیشرفت در ساخت تونل کبیرکوه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.