ماجرای تحریم نمایشگاه کتاب توسط دو انتشاراتی چیست؟

بازرس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران معتقد است، تحریم نمایشگاه کتاب توسط برخی از ناشران جدی نیست.

سید عباس حسینی نیک، بازرس قانونی اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ضمن مردود دانستن بحث تحریم نمایشگاه کتاب تهران توسط برخی از ناشران، اظهار کرد: انتشارات قطره اعلام نکرده است که می‌خواهد نمایشگاه کتاب را تحریم کند و گفته، به خاطر حمایت از کتابفروشان در این نمایشگاه شرکت نمی‌کند. به این انتشارات پیشنهاد شده که کتاب‌های خود را در نمایشگاه نفروشد و فقط به نمایش بگذارد.

وی افزود: در خصوص انتشارات تیمورزاده نیز اختلافی بین این انتشارات و انجمن ناشران دانشگاهی (مجری بخش ناشران دانشگاهی نمایشگاه) در خصوص نحوه مشارکت با انجمن فرهنگی ناشران کتب پزشکی و همچنین متراژ غرفه پیش آمده، که امیدوارم به زودی رفع گردد و به نظرم تحریم چندان جدی نباشد.

بازرس قانونی اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران خاطرنشان کرد: شعار نمایشگاه (نه به کتاب نخواندن) را در گروه تحلیل وضعیت نشر (با هزار عضو) نقد کردیم و تقریبا ۹۰ درصد از ناشران و اصحاب فرهنگ با انتخاب چنین شعاری برای نمایشگاه کتاب مخالف بودند و به نظرشان می‌رسد که این شعار، شعار مناسبی برای تشویق مردم به کتابخوانی نیست ولی ظاهراً نظر ناشران برای مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خیلی دارای اهمیت نیست.

انتهای پیام/

اظهار نظر بازرس قانونی اتحادیه ناشران تهران درباره شعار نمایشگاه کتاب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
همش تقصیر مردم نیست که کتاب نمی خرند ونمی خوانند بعضی از ناشران و نویسندگان ومولفان کتاب هم مقصرند. در اسفند سال 1385 کتابی با تیراژ 5000 نسخه چاپ شد و در سال 1386 به سرعت به فروش رسید وتمام شد چند سال هر چه توی اینترنت کتابفروشی ها ونمایشگاه کتاب تهران گشتم نتونستم پیدا کنم زنگ زدم به کتابفروشی انتشارات دانشگاه تهران گفت نمی تونی این کتاب رو پیدا کنی به مولف کتاب ایمیل زدم جواب داد که متاسفانه قرار نیست کتاب چاپ بشه .الآن ده سال هست که منتظرم کتاب تجدید چاپ بشه اما تابحال تجدید چاپ نشده به کتابخانه ملک رفتم اما نتونستند کتاب رو پیدا کنند مگر مثل انباری کتاب رو روی هم ریختند که پیداش نکردند. کتاب ها براساس شماره دیویی تو قفسه گذاشته شدن!؟
آخرین اخبار