۸۲۰ میلیارد تومان تسهیلات سال گذشته به واحد‌های تولیدی گیلان پرداخت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ مصطفی سالاری استاندار گیلان عصر دیروز در جمع تشکل‌های کارگری تاثیر گذار‌ترین تشکل در جامعه را جامعه کارگری دانست و گفت: ۸۲۰ میلیارد تومان تسهیلات سال گذشته در قالب سرمایه در گردش و ایجاد رونق اشتغال به واحد‌های تولیدی گیلان پرداخت شده و موجب شد تا این استان شمالی در زمینه پرداخت تسهیلات رتبه اول را به خود اختصاص دهد.

وی با بیان اینکه از آنجا که تشکل‌های جامعه کارگری ارتباط نزدیک تری در جامعه دارند می‌تواند در بیان راهکار برای ایجاد اشتغال استان اثر بخش باشند افزود: اگر جامعه کارگری وضعیت مناسب داشته باشد و ضعیت تولید در کشور بهبود می‌یابد و این امر ایجاد اشتغال، تولید و رونق اقتصادی را به همراه دارد.

مصطفی سالاری خاطر نشان کرد: یکی از راه‌های رونق تولید حمایت از کالای ایرانی است و همه ما باید وظیفه خود بدانیم کالایی که در داخل کشور تولید می‌شود را خریداری کنیم و از خرید مشابه و بی کیفیت آن کالای که وارد کشور می‌شود خود داری کنیم تا به سهم خود اشتغال کشور را بهبود ببخشیم.

استاندار گیلان در ادامه به صنعت گردشگری در گیلان اشاره کرد و افزود: امروزه گردشگری نقش مهمی در اقتصاد کشور‌ها دارد و تشکل‌های کارگری هم در این زمینه می‌تواند تاثیر گذار باشد بنابراین از وجود جامعه کارگری در بخش بوم گردی و صنعت گردشگری استان استفاده خواهد شد.

وی در ادامه از راه اندازی بازارچه فروش صنایع چوبی و اقامتی در راستای حمایت از صنایع دستی و بخش گردشگری در ورودی استان گیلان خبر داد و افزود: زمین احداث این بازارچه تهیه شده است ودر مرحله تسطیح است و افرادی که در این مکان اقدام به تولید صنایع چوبی کنند به صورت رایگان می‌توانند از آن استفاده کنند.

همچنین در این نشست حسن ایزدی دبیر اجرایی خانه کارگری گیلان گفت: ۵۵۰ هزار کارگر و بازنشسته تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی در استان هستند که از این ۲۵۰ هزار نفر عضو تشکل‌های کارگری استان هستند.

وی با اشاره به اینکه ۱۲۰ هزار نفر از کارگران بازنشسته هستند افزود: سال گذشته هزارو ۶۲۶ فقره وام به مبلغ هر نفر ۲ میلیون تومان به بازنشستگان این تشکل پرداخت شده است.

دبیر اجرایی خانه کارگری گیلان تصریح کرد: همچنین ۴۵ هزار کارگر ساختمانی در استان فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۱۵ هزار نفر در رشت و بقیه در شهرستان‌های گیلان مشغول فعالیت هستند.

 

انتهای پیام/م.ع

اعطای تسهیلات میلیاردی به واحد‌های تولیدی گیلان

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.