دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر کشور گفت:استان کردستان در زمینه امربه معروف و نهی از منکر با حضور کل مجموعه استانی نمونه بوده و در این راستا به خوبی عمل کرده است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛حجت‌الاسلام سیداحمد زرگر دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور پیش از ظهر امروز در همایش استانی ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان کردستان که در محل سالن اجتماعات مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد، گفت: امر به معروف و نهی از منکر از واجبات و وظیفه خطیر همه مسلمانان است.

وی افزود: استان کردستان در زمینه امربه معروف و نهی از منکر با حضور کل مجموعه استانی نمونه بوده و در این راستا به خوبی عمل کرده است و خواسته ما در سفر بعدی، معرفی استان به عنوان نمونه در سراسر کشور در همه ابعاد است.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر کشور عنوان کرد: طبق آیات الهی وظایف سنگینی بر عهده مدیران اجرایی این فریضتین است چون کسانی که در دنیا مکنت و قدرت دارند مسوولیتشان نسبت به افراد عادی بیشتر و سنگین‌تر است.

زرگر تصریح کرد: در سال ۷۲ ستاد امر به معروف و نهی از منکر در ارتباط با اصل هشتم قانون اساسی در کشور تشکیل و قانونمند شد و در چهار دولت هفتم، هشتم، نهم و دهم در کمیسیون‌های مجلس مطرح شد.

وی گفت: قانون امر به معروف و نهی از منکر ظرفیت‌های بسیاری از جمله تعریف، مراتب و شرایط امربه معروف و نهی از منکر و حوزه آمران به معروف و ناهیان از منکر را به خوبی مشخص کرده است.

زرگر بیان کرد: مجازات کسانی که در مقابل ناهیان از منکر و آمران به معروف ایستادگی می‌کنند در قانون با مشخص‌کردن درجه حق عنوان شده است.

وی عنوان کرد: متولیان امربه معروف و نهی از منکر که نیروهای متدین و انسان‌های پاکی که عاشق اسلام و کشور و عاشق پیاده‌شدن احکام نورانی اسلام هستند در قالب گروه‌های ۱۰ نفره، ۵۰ نفر در ناحیه و ۳۵۰ نفر در منطقه به صورت محله‌محور و اداره‌محور فعالیت می‌کنند.

زرگر از راه‌اندازی سامانه امربه معروف و نهی از منکر در ۳۰ اردیبهشت ماه سال جاری در کشور خبر داد و افزود: برای ساماندهی نیروهای مربوطه ستادامربه معروف و نهی از منکر نزدیک به ۵۰ کتاب آموزشی چاپ شده است.

وی خطاب به مسوولان اجرایی امر به معروف و نهی از منکر اعلام کرد: معضلات و مشکلات اداره، محله، آموزش و پرورش را اولویت‌بندی کنید و اگر برطرف نشد به مبادی ذیربط ارجاع دهید.

انتهای پیام/ د م

راه‌اندازی سامانه امربه معروف و نهی از منکر در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.