جشن بزرگ امت احمد (ص) برای دومین سال متوالی، امروز از ساعت ۱۶ در پیاده راه فردوسی سنندج آغاز شده است.

اینجا میدان انقلاب سنندج  پیر و جوان، مرد و زن، از همه اقشار خود را اینجا رسانده اند، چراکه جشن بزرگی به پاست. مردم سنندج برای دومین سال متوالی میزبان مسلمانانی هستند که در میلاد پیامبر اسلام (ص) وحدت و یکپارچگی خود را به رخ جهانیان می کشند.

ارادت کردستانی ها به پیامبر اکرم (ص) از دیرباز زبانزد همگان بوده و امروز در این جشن زیبا، بار دیگر مردم دیندار این خطه عشق و علاقه خود را نشان دادند.

از برنامه های اصلی این جشن اجرای گروه های دف نوازی و مولودی خوانی بود، انگار موسیقی عرفانی با روح مردم این دیار عجین شده، وجد و خوشحالی مردم حس و حال این جشن را وصف ناپذیر کرده است.

نوای دل انگیز دف در جشن بزرگ احمد (ص)

کودکان و نوجوانان هم در این جشن سهم داشتند، از مهمانانی که  اجرای گروه سرود را برعهده داشتند تا کودکانی که در غرفه های کانون پرورش فکری، خوشحالی خود از برگزاری این جشن را با کشیدن نقاشی های کودکانه ابراز کردند.

جشن گسترده بود و پر از اجراهای مختلف. علاوه بر حضور گروه‌های فرهنگی و هنری استان چهره‌های ملی همچون علی مشهدی، محمد اصفهانی، مریم وطن پور، حامد سلطانی، مرتضی حسینی، علی صالحی، فرزاد فرخ، پیام عزیزی و رضا هلالی حضور دارند به تعبیری گلچینی از هنرمندان در کنار هم تلاش کردند لحظه‌های شاد و به یادمانی برای مردمان کردستان در میلاد باسعادت نبی مکرم اسلام خلق کنند.

استاندار کردستان هم برای لحظاتی کوتاه بر استیج حاضر شد و ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این جشن بزرگ، گفت: کسانی که در این استان خدمت می‌کنند و بانی طراحی این برنامه شدند، انسجام، وحدت و برادری مردم کردستان را به رخ جهانیان کشیدند.

اسماعیل زارعی کوشا اظهار کرد: حقیقت مردم کردستان امروز در این مراسم متجلی شده و افتخار می کنم پایان دوران خدمتم در این استان با این جشن بزرگ مصادف شد.

وی با بیان اینکه این برنامه که سال گذشته نخستین مرحله آن برگزار شد امروز به یک الگوی کشوری تبدیل شده است، ادامه داد: این مراسم یادگار ماندگاری از دولت شهید رئیسی و کسانی است که در این استان خدمت و این برنامه را طراحی کردند تا انسجام و وحدت مردم این استان را به رخ جهانیان بکشند.

 در این مراسم که با استقبال با شکوه مردم همراه بود ۱۲۰ غرفه به مردم خدمت رسانی کردند تا لحظات خوب و خوشی را به ثبت برسانند.

در حال تکمیل...

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.