حافظ کشور مالاوی گفت: برخلاف آنچه در دیگر کشور‌ها از ایران می‌گویند، من ایران حامی و دوستدار جهان را به مردم کشورم معرفی می‌کنم.

عمران موسی قاری و حافظ بین المللی از کشور مالاوی در گفتگو با خبرنگار  حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: امسال اولین دوره است که مسابقات بین المللی قرآنی شرکت می کنم و در این دوره از مسابقات ایران در بخش حفظ سی جزء حاضر شده ام.
 
وی افزود: امسال تازه حفظ قرآن را تمام کردم و اولین دوره است که در هم در مسابقات بین المللی و هم بخش حفظ سی جزء حاضر شده ام.
 
قاری بین المللی کشور مالاوی ضمن اشاره به برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم در ایران و حضور خودش به عنوان نماینده مالاوی اظهار کرد: ایران را برخلاف آن چیزی که در همه کشور ها مطرح است، کشوری صلح طلب و دوستدار جهان دیدم، و نکته قابل توجه در کشور ایران برای من اسلامی بودن آن بود که همه مردم ایران مسلمان هستند. به حتم من بعد از سفر به کشور از ایران به عنوان یک کشور اسلامی با مردم مسلمان یاد می کنم.
 
موسی درخصوص سطح برگزاری مسابقات قرآنی ایران ادامه داد: هم مسابقات و هم خدمت رسانی در این مدت برگزاری همه در سطح خوب و راضی کننده بود، من هیچ وقت این مسابقات را در زندگی و ذهنم فراموش نمی کنم.

وی بیان کرد: چون حضورم در مسابقات ایران، اولین بار است و تا امروز جایی شرکت نکرده‌ام؛ همه اتفاقات و تلات ها برای من آموزنده است و فعلا در کنار دیگر دوستانم، شیوه و منش شرکت در مسابقات را یاد می گیرم و سعی می کنم سطح خودم را در رقابت ها بالا ببرم.
 
موسی در پایان با اشاره به اینکه دیروز زمان آزمون قرآنی داشت، خاطرنشان کرد: هنوز به عنوان متسابق تلاوت نکردم، و همکنون آماده شرکت در مسابقات هستم.

انتهای پیام/
برچسب ها: سازمان اوقاف ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار