معاون سازمان جنگل ها و مراتع کشور در سنندج گفت : سالانه ۹ میلیارد مترمکعب آب در جنگل های زاگرس تولید می‌شود که قادر به تامین ۴۰ درصد آب مورد نیاز کشور هستند.

تامین ۴۰ درصد آب مورد نیاز کشور با جنگل‌های زاگرسبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، عباسعلی نوبخت امروز دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل منابع طبیعی کردستان در سنندج با اشاره به اینکه وسعت جنگل‌های شمال کشور دو میلیون وچهار هزار هکتار است، گفت: وسعت جنگل‌های زاگرس بیش از ۶ میلیون هکتار است و قطعا این منطقه از اهمیت ویژه‌ای در کشور برخودار است.

وی با اشاره به اینکه در طول سال ۹ میلیارد مترمکعب آب توسط جنگل‌های زاگرس تولید می‌شود، عنوان کرد: جنگل‌های زاگرس قادر هستند ۴۰ درصد آب مورد نیاز کشور را تامین کنند.

وی با بیان اینکه حفظ جنگل‌های زاگرس یکی از مسائل ضروری و مهم کشور محسوب می‌شود، بیان کرد: از ۹ رودخانه بزرگ کشور ۷ رودخانه در منطقه زاگرس واقع شده است.

معاون امور جنگل‌ها سازمان جنگل‌ها و مراتع کشوراظهارداشت: اگر به هر دلیلی رابطه مابین اکوسیستم وانسان بهم بخورد و یکی از این دو از بین رود دیگری ارزش خود را ازدست می‌دهد.

نوبخت ادامه داد: باید با مشارکت دادن صحیح مردم و استفاده از نظرات کارشناسی شده کارشناسان و متخصصان با حداقل تخریب حداکثر استفاده را هم از منابع طبیعی در راستای توسعه کشور ببریم.

وی بیان کرد: ایران دارای پتانسیل‌های ارزشمندی است و از جمله آن می‌توان به وجود گرم‌ترین نقطه دنیا، بزرگ‌ترین و کوچک‌ترین پستاندار دنیا در کشورمان اشاره کرد.

دادستان سنندج هم در این مراسم از عدم استفاده از نیرو‌های توانمند استان کردستان در پست‌های کشوری گلایه کرد و گفت: متاسفانه مدیران بومی وتوانمند کردستان در سایر استان‌ها مورد پذیرش قرار نمی‌گیرند.

اکبر جوهری بیان کرد: نقشه برداری ۹۵ درصد اراضی ملی کردستان انجام شده است و در حال حاضربرای ۹۰ درصد عرصه‌ها هم سند صادر شده است.

انتهای پیام/ف

جنگل های زاگرس قادر به تامین ۴۰ درصد آب مورد نیاز کشور هستند

برچسب ها: بحران آب ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.