دبیرکل حزب اسلامی کار گفت: آنچه غربی‌ها و آمریکایی‌ها درباره مذاکره موشکی مطرح می‌کنند، بهانه جویی است.

حسین کمالی دبیرکل حزب اسلامی کار  در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره خروج احتمالی آمریکا از برجام در 22 اردیبهشت گفت: براساس آنچه که تاکنون اتفاق افتاده، آمریکا مدت‌هاست که به صورت علنی و عملی از برجام خارج شده است.

وی ادامه داد: آمریکا براساس برجام باید در زمینه‌هایی با ایران همکاری می‌کرد اما این کار را انجام نداد؛ حتی کسانی را که با ایران همکاری داشتند به نوعی تهدید کرد.

دبیرکل حزب اسلامی کار بیان کرد: بعضی از موسسات و شرکت‌های اروپایی که به سرمایه گذاری و همکاری با ایران تمایل زیادی نشان دادند با فشار و زور آمریکا پا پس کشیدند.

کمالی با بیان اینکه آنچه غربی‌ها و آمریکایی‌ها درباره مذاکره موشکی مطرح می‌کنند، بهانه جویی است، اضافه کرد: مسائل موشکی و دفاعی ایران ربطی به برجام ندارد. به طور مشخص آمریکا و هم پیمانانش که پرچم دار مخالفت با کشورمان شده‌اند با اساس نظام اسلامی مخالفت دارند.

وی با اشاره به اینکه حتی اگر موضوع موشکی را حل کنیم، فردای همان روز موضوع و بهانه دیگری را مطرح می‌کنند، بیان کرد: با توجه به رفتارهای آمریکا که دائم علیه برجام اقدام می‌کند و نشان می دهد که به حقوق بین الملل پایبند نیست، مذاکره معنایی ندارد. البته در مورد مسائل دفاعی و موشکی کشورمان نیز با کسی مذاکره نمی‌کنیم.

رئیس خانه احزاب ایران  با بیان اینکه گفتگوی بین المللی در صورتی که طرفین مذاکره به تعهدات خود پایبند باشند، مفید و ارزشمند است، گفت: در آمریکا فردی تاجر سکان‌دار دولت شده و او به دنبال تیغ زدن کشورهایی است که ثروت و منابعی دارند.

کمالی ادامه داد: به طور قطع در آینده نه چندان دور رئیس جمهور آمریکا، گزارشی به مردم کشورش می‌دهد که چند هزار میلیارد دلار از کشورهای نفت خیز منطقه راهزنی کرده است و این گزارش را مایه افتخار خود می‌داند.

وی ادامه داد: آمریکا با کسانی که ابتدایی ترین مسائل حقوق بشری را رعایت نمی‌کنند کاملا کنار می‌آید ولی با ایران که به حقوق بشر اهمیت می‌دهد، در تخاصم است. این مسئله نشان می‌دهد آنان به دنبال بهانه‌گیری هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار