دانش آموزان گیلانی در اجرای طرح ملی از ۲۲ مرکز فنی و حرفه‌ای بازدید می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ رحیم عطایی پور مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان امروز درجمع اصحاب رسانه گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته مشاغل و در اجرای طرح سراسری بازدید دانش آموزان از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای، ۲۲ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در گیلان از اول تا یازدهم اردیبهشت ماه پذیرای دانش آموزان است.

وی افزود: این طرح با همکاری و تعامل آموزش و پرورش و با هدف آشنایی بیش از پیش دانش آموزان با حرف و مشاغل مختلف واهمیت مهارت آموزی در حال اجرا است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان همچنین به اجرای طرح ملی "ایران مهارت" اشاره کرد و گفت: بر اساس این طرح، دانش آموزان با دروس مهارتی که برایشان پیش بینی شده مهارت می‌آموزند.

رحیم عطایی پور شناسایی علاقمندی و توانمندی دانش آموزان در مشاغل مختلف و هدایت تحصیلی دانش آموزان در این مسیر را از مزایای مهم این طرح برشمرد.

وی با اشاره به اینکه استاندارد‌های شغلی و شایستگی مهارت آموزی ۲ مولفه مراکز آموزشی فنی و حرفه است اعلام کرد: هم اکنون ۲۲ مرکز دولتی و ۸۵۰ آموزشگاه خصوصی فنی و حرفه‌ای در گیلان فعال است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان خاطر نشان کرد: پارسال ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر ساعت با مراجعه به مراکز دولتی و خصوصی فنی و حرفه‌ای، مهارت کسب کردند و این آمار موجب شد تا گیلان جز استان‌های پیشتاز در آموزش مهارت در کشور باشد.

رحیم عطایی پور به توسعه هرچه بیشتر اقتصادی و بهره گیری از ظرفیت‌های استان اشاره کرد و گفت: در کارگروه اشتغال استان که دیروز با حضور استاندار برگزار شد، قرار شد در آینده نزدیک کمیته توانمند سازی در موازات برنامه ریزی برای طرح‌های اشتغال زا تشکیل شود.

وی افزود: بر این اساس افرادی که مجوز فعالیت طرح‌های اشتغال زا، را دریافت می‌کنند باید به همراه همه کسانی که قرار است با وی مشغول کار شوند باید مهارت آموزشی را با هدف پایداری مشاغل کسب کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان به سامانه کارا برای ثبت طرح‌های اشتغال زا اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۱۰ هزار و ۱۶۰ نفر در این سامانه ثبت نام کردند.

رحیم عطایی پور افزود: بخشی از این طرح‌های اشتغال زا در استانداری و بخش دیگری با تفویض اختیاراستاندار به فرمانداری‌ها، توسط فرمانداران در هر شهرستان مورد بررسی قرار می‌گیرد و پس از تایید، افراد ضمن دریافت تسهیلات اشتغال زا، می‌بایست مهارت لازم را کسب کنند.

وی به اجرای طرح بوم گردی در استان اشاره کرد وگفت: بسته‌های آموزشی در این راستا در حال تدوین و گردآوری است و کمتر از ۱۰ روز آینده با هدف مهارت آموزی در مسیر توسعه به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان توزیع می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان تصریح کرد:کسب مهارت در راستای اجرای طرح بوم گردی می‌تواند ضمن رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال پایدار، همچنین جلوی مهاجرت روستاییان به شهر را بگیرد و حتی می‌تواند مهاجرت معکوس را نیز در پی داشته باشد.

 

انتهای پیام/م.ع

بازدید دانش آموزان گیلانی از مراکز ۲۲ گانه فنی و حرفه‌ای

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.