بازرس ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان از دولت افغانستان خواست کمک های جامعه جهانی را در کارزار‌های انتخاباتی هزینه نکند.

کمک های جامعه جهانی نباید در کارزارهای انتخاباتی هزینه شودبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، چهارمین نشست سالانه اتحادیه اروپا درباره فساد اداری در افغانستان با شعار کاهش فساد و پیشرفت صلح و حضور مقامات ارشد حکومتی افغانستان و دیپلمات های خارجی امروز در کابل برگزار شد.

جان ساپکو، بازرس ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان در این نشست از دولت افغانستان خواست که کمک های جامعه جهانی را در کارزار‌های شخصی در انتخابات پیش رو هزینه نکند.

وی بیان داشت: باید شهروندان افغانستان مطمئن شوند که انتخابات شفاف و فراگیر برگزار می‎شود و رای هایی که به صندوق می‌ریزند حساب می‌شود. همچنین به ما تعهد داده شود که پول‌هایی که برای برگزاری انتخابات کمک می کنیم در برنامه‌های انتخاباتی و به جیب شخصی افراد نمی ریزد.

بازرس ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان درباره چالش های انتخابات افغانستان نیز ابراز نگرانی کرد و افزود: ما در همین هفته دیدیم که برخی‌ها در تلاش هستند که از راه های غیر قانونی و خشونت آمیز در انتخابات دخالت کنند و این روند را به بیراهه بکشانند، به همین دلیل حکومت افغانستان و حامیان آن باید اقدامات جدی در برابر فساد روی دست گیرند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار