رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: فرش دستباف و گبه استان فارس به ثبت جهانی رسید.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حمید کارگر رئیس مرکز ملی فرش ایران عصر امروز سه شنبه در مراسم ثبت جهانی فرش دستباف قشقایی و گبه دستباف استان فارس، با بیان اینکه برخی با نگاه نا امیدی همه چیز را دنبال می‌کنند، اظهار کرد: برخی نیز هیجانی هستند که هر دو نگاه نامناسب است و امروز در فضا‌های مختلف کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: در موضوع فرش نیز همین است چرا که برخی فرش ایران را تمام شده می‌دانند و برخی نیز فرش ایران را بدون تلاش بهترین و جهانی می‌دانند.

حمید کارگر اضافه کرد: هیچکدام از این نگاه‌ها درست نیست چرا که معتقدیم با همه مشکلاتی که بر سر راه تولیدکنندگان وجود دارد باز هم امید هست.

رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: خروج مواد اولیه فرش دستباف و چالش‌های پیش رو وجود دارد، اما فرش ایران زنده است و با همه مشکلات، تولید و صادرات فرش وجود داشته است.

وی اضافه کرد: طی ۳ سال اخیر حدود ۳۰۰ میلیون دلار در سال ۹۴ صادرات داشتیم و پایان سال ۹۶ میزان صادرات فرش به ۴۲۴ میلیون دلار رسید.

کارگر بیان کرد: در بحث بیمه قالی بافان با مشکلاتی مواجه بودیم که باعث شد همگی قالیبافان بیمه نباشند که این موضوع نیز با هماهنگی‌های انجام شده رفع شد.

وی با بیان اینکه ۲ منطقه جغرافیایی فرش فارس به ثبت جهانی رسیده است، تصریح کرد: از این به بعد باید در بازارسازی و تجاری سازی این فرش فعال باشیم.

انتهای پیام/ن

صحبت های رئیس مرکز ملی فرش ایران در مراسم ثبت جهانی فرش دستباف فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار