عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران گفت: برخی آقایان باید از حالت چسبش بی‌مهابا به میز خارج شوند تا مسائل کشور حل شود.

برخی اعضای دولت دچار لختی شده اند و ترجیح میدهند کاری انجام ندهندجهانبخش خانجانی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره تحقق وعده‌های دولت و انتظارات جریان اصلاحات اظهار کرد: دولت و کلیه بخش های حاکمیت باید افق دیدشان حفظ منافع ملی مردم و نظام جمهوری اسلامی باشد.

وی افزود: همه سخن‌ها و گفتمان‌ها باید حول همین دو محور باشد و بارها گفته‌ام که اگر می‌خواهیم کشوری توسعه یافته داشته باشیم باید وعده‌هایی بدهیم که امکان تحقق آن وجود داشته باشد.

خانجانی تصریح کرد: معتقدم دولت در پاره ای از مسائل دچار مشکل بوده و شاید نتوانسته به وعده های خود عمل کند اما در برخی موارد نیز تا حدودی توانسته عملکرد قابل قبولی داشته باشد لذا باید صبر کنیم و با نقدهای منصفانه دولت را به سمت صحیح هدایت کنیم.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به ضعف‌های دولت بیان کرد:‌ یکی از نقاط ضعف دولت فرتوت شدگی بدنه دولت است به نحوی که نشاط و شادمانی در آن دیده نمی‌شود و برخی وزرا همان طور که رئیس جمهور اشاره کرد بیش از حد مجاز محافظ کار شده و حاضر نیستند از خودشان هزینه کرده و درباره مسائل کشور ریسک کنند.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد که بسیاری از اعضای کابینه دولت دچار حالت رخوت و لختگی شده‌اند و تنها علاقه دارند در پست‌شان تصدی گری کنند و کار خاصی نیز انجام ندهند.

خانجانی تأکید کرد: البته برخی وزرا نیز فعال هستند اما اکثریت آنان دچار بی عملی شده‌اند که ادامه این روند می‌تواند دولت و حتی کل موجودیت نظام را به چالش بکشاند لذا باید فکری به حال این وضعیت بشود.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت:  جهانگیری فعالیت‌های موثری انجام می‌دهد اما معتقدم که برخی آقایان باید از حالت چسبش بی‌مهابا به میز خارج شوند تا مسائل کشور حل شود.

وی با اشاره به نقش جهانگیری در بدنه دولت خاطرنشان کرد:‌ اخیرا با حمایت‌های مقام معظم رهبری و عملکرد مثبت جهانگیری در بازار ارز نقش وی بسیار پررنگ‌تر از قبل شده است.

خانجانی با تأکید بر محقق نشدن انتظارات جریان اصلاحات از رئیس جمهور افزود: دولت در تحقق خواسته‌های اصلاح طلبان ناتوان بوده اما ما همچنان امیدواریم تا موانع موجود حل شود.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی تصریح کرد: به دلیل فراهم نبودن شرایط ما نتوانستیم دولتی تمام و کمال اصلاح طلب را روی کار بیاوریم و بر حسب شرایط روحانی برای ما بهترین گزینه بود و البته تلاش کردیم که وی پیروز شده و به وعده‌های خود جامه عمل بپوشاند. دولت باید از ابزار کنایه دوری کرده و شفاف و صریح با مردم سخن بگوید.

خانجانی اظهار کرد:‌ اخیرا عده‌ای در شرایط ارزی کشور اختلال ایجاد کردند و این امر باید از هر دستگاه، نهاد و حتی جریان‌هایی به مردم گفته شود و این امر که آقای رئیس جمهور می‌گوید این امر طبیعی است درست نیست! بهتر است حداقل آن را بیان نکند و در پشت صحنه با مدیران به حل چالش‌های موجود بپردازد.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی بیان کرد:‌ کشور داری نیاز به ‌آداب و رسوم خاصی دارد و بعضی مسائل نباید در فضای رسانه‌ای مطرح شود و تنها باید در نهادهای حاکمیتی حل شود.

 

انتهای پیام/

روحانی سعی می‌کند به تعهداتش در جریان انتخابات عمل کند

کارآمدی دولت و نظام در حل چالش‌های پیش روی کشور است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار