مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خراسان ضوی گفت : مسئله اصلاح اقتصاد برق و الگوی مصرف دوچالش اصلی صنعت برق است که در صورت هدف گذاری مناسب ارزیابی ها می تواند عامل موثری برای کاهش هزینه ها در صنعت برق باشد .

مسئله اصلاح اقتصاد برق و الگوی مصرف دوچالش اصلی صنعت برق استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ متولی زاده در جلسه افتتاحیه ارزیابی معاونت بهره برداری این شرکت گفت :در صورتی که اقتصاد برق و اصلاح الگوی مصرف مورد توجه قرار نگیرد ، با مشکلات جدی در تامین برق مواجه خواهیم شد.

وی افزود: تامین برق مطمئن و پایدار مردم جزو وظایف صنعت برق است و اینکه برق با چه هزینه ای تولید شده و در اختیار مردم قرار می گیرد ، باید مورد توجه قرار بگیرد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خراسان رضوی گفت : یک کیلووات ساعت برق درسال 1357با قیمت 5.3 ریال در اختیار مشترکین قرار می گرفت و درحال حاضر یک کیلووات ساعت برق670ریال است درصورتیکه اگر قیمت برق متناسب با تورم سالانه افزایش می یافت باید به 2500 ریال می رسید ، به عبارت دیگر برق درحال حاضر از نظر ارزش واقعی 75 درصد ارزان تر از ابتدای انقلاب در اختیار مشترکین قرار می گیرد.

متولی زاده افزود : با توجه به اینکه دو موضوع اقتصاد برق و بدمصرفی یا الگوی نامناسب مصرف فشار زیادی بر این صنعت وارد کرده که با ادامه وضع فعلی امکان پذیر نیست لذا توجه به مدیریت و اصلاح الگوی مصرف برق به عنوان منطقی ترین راه چاره مد نظر است.

وی با اشاره به اینکه اصلاح الگوی مصرف برق به فرهنگ سازی نیاز دارد گفت : لازم است تا شیوه نامناسب مصرف برق در کشور اصلاح شود که این امر از سرمایه گذاری جدید در صنعت برق جلوگیری می کند و باعث کاهش هزینه ها در این صنعت می شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خراسان رضوی با تاکید بر اینکه بهره برداری جزو کلیدی ترین فعالیت های صنعت برق محسوب می شود ، افزود: همکاران بهره برداری با تدبیر و برنامه ریزی دقیق می توانند از تجهیزات موجود استفاده بیشتری کنند و نیاز به سرمایه گذاری را دراین بخش کاهش دهند.

متولی زاده نقش ارزیابان و انجام ارزیابی های دوره ای در صنعت برق را در راستای تحقق این اهداف ، مهم دانست و گفت: انجام ارزیابی های بهره برداری از پایدارترین اقدامات طی سالیان گذشته درصنعت برق است که موجب پویایی این بخش شده است.

وی افزود : انجام ارزیابی ها زمینه مناسبی را برای انتقال تجربیات، هماهنگی و هم افزایی فراهم کرده و نتایج آن می تواند در کاهش هزینه های صنعت برق موثر باشد.

انتهای پیام //ز.ج

 

 

                                                                                                                                                         

 

 

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار