معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: گرد و غبار استان تهران در نوروز ۹۷ از غرب کشور وارد شده بود.

محمد رستگاری معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به افزایش روزهای آلوده در فروردین ماه سال جاری نسبت به سال گذشته به خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: روزهای آلوده شهر تهران در سال جاری نسبت به سال گذشته تقریبا 7 روز افزایش یافته بود و این تنها به دلیل ورود گرد و غبار به شهر بود.

وی افزود: گرد وغباری که استان تهران در ابتدای سال آن را تجربه کرد، از قسمت های غربی کشور وارد شده بود که این به دلیل خشکسالی های پی در پی در سال های گذشته صورت گرفت.

رستگاری در رابطه با افزایش گرما در تهران گفت: در شهر تهران پدیده ای به نام جزیره گرمایی وجود دارد که به علت وجود منابع آلاینده، مرکز شهر نسبت به حاشیه شهرگرم تر است؛ به همین دلیل شهر تهران در برخی از زمان ها نسبت به مناطق اطراف خود گرم تر می‌شود.

وی ادامه داد: متاسفانه شهرداری تهران برای طرح ترافیک سال جدید هیچ هماهنگی با اداره کل محیط زیست تهران نکرده است و بدون اطلاع محیط زیست این طرح را تصویب کردند. محیط زیست هیچ اطلاعات جامعی از طرح ترافیک جدید و نحوه اجرای آن ندارد.

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران خاطر نشان کرد: همچنین محیط زیست نمی داند که آیا طرح جدید منجر به کاهش آلودگی هوا خواهد شد یا نه؛ اما به نظر نمی آید که این طرح به کاهش آلودگی هوای تهران کمکی کند.

انتهای پیام/

ابهام در تاثیر طرح ترافیک تهران بر میزان آلودگی هوا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار