مدیرکل پشتیبانی امور دام استان اصفهان گفت: حداقل هفته‌ای 10 تن و در ماه 40 تن گوشت گرم وارداتی در استان اصفهان توزیع می‌شود.

علی‌اکبر نجفی  در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، در رابطه با واردات گوشت گرم به کشور اظهار کرد: به منظور تنظیم بازار کشور، بیش از یک سال است گوشت گرم گوسفندی از کشورهای ارمنستان، گرجستان، قزاقستان، داغستان و اخیراً استرالیا به ایران وارد می‌شود.

وی در ادامه افزود: این گوشت‌ها در 5 ماه گذشته به استان اصفهان نیز تخصیص پیدا کرده و گوشت استرالیایی به صورت هفتگی و در حجم حداقل یک کانتینر در این استان توزیع شده است.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان اصفهان همچنین خاطرنشان کرد: این حجم یعنی حداقل هفته‌ای 10 تن و در ماه 40 تن گوشت گرم وارداتی در استان اصفهان توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: کلیه واردات صورت‌گرفته به صورت گوشت گرم است و هیچ دام زنده‌ای به کشور وارد نمی‌شود و این گونه واردات نیز ممنوعیت قانونی دارد.

نجفی در رابطه با تأثیر افزایش قیمت دلار مبادلاتی از 3 هزار و 700 تومان به 4 هزار و 200 تومان بر قیمت گوشت وارداتی گفت: دولت بر قیمت واردات گوشت یارانه اعمال می‌کند و به نوعی مابه‌التفاوت به وجود آمده از افزایش قیمت ارز را به فروشنده پرداخت می‌کند تا قیمت‌ها تغییری به خود نبینند.

وی اضافه کرد: از قبل نیز ارز مبادلاتی برای واردات گوشت استفاده می‌شد و هم اکنون نیز به همین منوال است و دولت بر قیمت گوشت یارانه پرداخت می‌شود؛ در حال حاضر هر کیلوگرم گوشت وارداتی به مبلغ 33 هزار و 300 تومان در فروشگاه‌های کوثر توزیع می‌شود.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان اصفهان در رابطه با کیفیت گوشت‌های گرم وارداتی و سلامت آن‌ها متذکر شد: این گوشت‌ها از بهترین کیفیت برخوردار بوده و بدون دنبه هم هستند.

وی عنوان داشت: این گوشت‌ها از بره‌های نر بوده و از نظر کیفی تأییدهای لازم را اخذ کرده و وارد کشور شده‌اند.

نجفی در خصوص دلایل افزایش قیمت گوشت داخلی بیان داشت: قیمت دام ایرانی در حال حاضر به دلیل کاهش عرضه بالا رفته و اغلب در زمانی که بارش‌ها در مراتع افزایش می‌یابد؛ صاحبان دام از عرضه آن به بازار جلوگیری می‌کنند و تلاش می‌کنند که دام خود را پروار کنند.

وی تصریح کرد: از این رو افزایش‌های اخیر قیمت را می‌توان موقتی قلمداد کرد و به زودی عرضه دام در بازار متعادل خواهد شد.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان اصفهان در رابطه با صادرات گوشت یا دام زنده به خارج از کشور ابراز داشت: در حال حاضر گوشتی به خارج از کشور صادر نمی‌شود و صرفاً به صورت انگشت‌شمار، صادرات دام زنده در کشور وجود دارد.

وی در پایان بیان کرد: دام زنده به صورت غیر مجاز و آن هم در درصدی بسیار کم به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود و به منظور جلوگیری از این صادرات نیز باید نهادهای ناظر همچون نیروی انتظامی وارد عمل شوند.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: دامپزشکی ، واردات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.