رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: تاکنون در سطح بیش از 400 هزار هکتار از مزارع گندم و جو استان بر علیه علفهای هرز و 150 هزار هکتار نیز بر علیه آفت سن گندم مبارزه انجام شده است.

به گزارش خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه  ،  شهبازی   رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه  بیان کرد: در راستای کنترل جوندگان نیز تاکنون در سطح 38 هزار هکتار مبارزه به صورت رایگان توسط سازمان جهادکشاورزی و باهمکاری کشاورزان انجام گرفته است.

وی با اشاره به اقدامات سازمان در خصوص مبارزه با ملخ نیز افزود: در راستای کنترل ملخ در منطقه اورامانات تاکنون با همیاری باغداران منطقه، در سطح 600 هکتار، عملیات طعمه پاشی به صورت رایگان و کاملا حمایتی انجام شده است.

وی سطح مبارزه با آفات و علفهای هرز کلزا در استان کرمانشاه را 7 هزار هکتار اعلام کرد و افزود: خوشبختانه با این اقدامات مزارع کلزا در وضعیت مطلوبی قرار دارند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی با اشاره به شیوع بیماری سالک در مناطق گرمسیری استان افزود: در راستای اجرای مصوبات کمیته سلامت استان و کمک بهداشت عمومی مناطق زلزله زده، سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه با بکارگیری کارشناسان نظام مهندسی و بسیج مهندسین کشاورزی و با همکاری شبکه بهداشت و درمان اقدام به کانون کوبی جوندگان در مناطق روستایی شهرستانهای سرپل ذهاب، گیلانغرب و قصرشیرین در سطح ۶هزار هکتار با صرف 750 میلیون ریال نموده است.

گفتنی است :قائمیان سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور طی سفر یک روزه به استان کرمانشاه و بازدید از مزارع و باغات استان؛ از عملکرد سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در خصوص کنترل مناسب علفهای هرز و آفات تقدیر کرد.

 

انتهای  پیام/ز

سفر یک روزه قائمیان سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور به کرمانشاه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.