رئیس اداره آب منطقه ای شهرستان سرپل ذهاب بر ضرورت تغییر الگوی کشت و محدودیت برخی کشت های پرآب تاکید کرد.

مرادی  رئیس اداره آب منطقه ای شهرستان سرپل ذهاب در  جلسه با موضوع مدیریت منابع آب ،نظارت و کنترل هدفمند، بهینه سازی مصرف و آمادگی و مقابله در برابر تنش آبی از طریق اتخاذ سیاست های تغییر الگوی کشت و محدودیت کشت محصولات پر آب در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، گفت: از این نظر لازم است در شهرستان سرپل ذهاب هم به تناسب تغییرات اقلیمی و آسیب های زیست محیطی در کشت برخی محصولات محدودیت اعمال گردد.

وی اضافه کرد: اجرای قانون مدیریت منابع آب بویژه ماده 45 مبنی بر توزیع عادلانه آب مد نظر قرار می گیرد .

فرماندار سرپل ذهاب در ارتباط با مدیریت منابع آب عنوان نمود: فرهنگ سازی نحوه استفاده از منابع آب و آموزش سازوکارهای نوین علمی در بهینه سازی مصرف آب در کشاورزی ،صنعت و خدمات باید سرلوحه سیاستگذاری و برنامه ریزی باشد .

وی  اضافه کرد :اداره آب با همکاری بخشداران و دهیاران نسبت به اطلاع رسانی ، حسن نظارت و بهینه کردن مصرفی منابع آب اقدام کند .

 جمالی نیا در ارتباط با نصب کنتورهای هوشمند اظهار داشت: نصب کنتور بر روی چاه های دیزلی و برقی با بررسی جوانب مختلف ، پرداخت تسهیلات، در نظر داشتن مسائل فنی و ضریب بهره وری آب باشد.

وی در پایان عنوان داشت:کشت محصولات جایگزین با سنجش مختصات زیست محیطی منطقه ،مزیت نسبی ، حراست از منابع آب زیرزمینی و بهینه سازی منابع آب باشد .

انتهای  پیام/ز

کشت محصولات جایگزین با سنجش مختصات زیست محیطی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.