معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران گفت: صدور اوراق هویتی برای کودکان بی‌هویت بهزیستی، مشکلات درمانی آن‌ها را مرتفع می‌کند.

صدور اوراق هویتی برای کودکان بی‌هویت مشکلات درمانی آن‌ها را مرتفع می‌کنداحمد خاکی معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران، در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: در بهمن ماه سال گذشته رایزنی با نهادهای مرتبط صدور اوراق هویتی برای کودکان بی هویت آغاز شد و این موضوع هم اکنون از سوی بهزیستی در حال پیگیری است.

وی در ادامه تصریح کرد: بر اساس رایزنی سازمان بهزیستی با قوه قضائیه و ثبت احوال مقرر شده است که کار صدور اوراق هویتی برای کودکان بی هویت حاضر در مراکز نگهداری از آن‌ها در بهزیستی به زودی اجرایی شود.

وی در ادامه تصریح کرد: وظیفه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور است که در بدو تولد کودکان در سایر بیمارستان‌ها نسبت به ثبت هویت نوزادان و والدین آن‌ها به ویژه مادر آن‌ها اقدام کند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور می‌تواند بر اساس دستورالعمل‌ها و قوانین خود راهکاری ارائه کند تا هویت نوزادانی که از مادرانی چون زنان معتاد متولد در بیمارستان‌ها متولد می‌شوند، مشخص شود و کار صدور اوراق هویتی برای آن‌ها انجام شود تا در زمان استفاده از خدمات درمانی با مشکل مواجه نشوند.

رفع مشکلات درمانی کودکان بی هویت با صدور اوراق هویتی

خاکی در ادامه یادآور شد: برخی از نوزادان به ویژه نوزادانی که از مادران معتاد در خیابان به دنیا می‌آیند، در زمان تولد با زایمان‌های غیربهداشتی متولد می‌شوند و در چنین شرایطی هم جان نوزاد و هم سلامت مادر با خطر مواجه خواهد شد و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همین دلیل مسئولیت آن را بر عهده نمی‌گیرد.

وی تاکید کرد: متاسفانه رشد زایمان‌های پرخطری چون تولد نوزادان از مادران معتاد خیابانی منجر به افزایش تعداد کودکان بی‌هویت خیابانی می‌شود و این موضوع مسائل و مشکلات خود به ویژه در حوزه درمانی را به دنبال دارد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران اضافه کرد: با صدور مجوز برای کودکان بی‌هویت، آن‌ها می‌توانند از مزایای بیمه سلامت بهره‌مند شوند و به این صورت مشکلات این کودکان در بحث مسائل درمانی مرتفع خواهد شد.

انتهای پیام/

حل مشکلات درمانی کودکان بی‌هویت بهزیستی با صدور اوراق هویتی برای آن‌ها

برچسب ها: بهزیستی ، ثبت احوال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار