معاون بین‌الملل دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران از فراخوان مسابقه نقاشی برای کودکان مبتلا به بیماری مزمن یا سابقه بستری در بیمارستان خبر داد.

نیما رضایی معاون بین‌الملل دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به برگزاری مسابقه نقاشی جهانی برای کودکان بیمار، گفت: گروه سلامت و هنر ۳ سال قبل در دانشگاه علوم پزشکی تهران طی تفاهم‌نامه‌ای با پردیس هنر‌های زیبای دانشگاه تهران شکل گرفت و برنامه‌های متعددی در این خصوص برگزار شد.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌هایی که گروه سلامت و هنر آن را برگزار کرد، مسابقه نقاشی کودکان بیمار بود که در مراسم اهدای جوایز، سفرای کشور‌های مختلف حضور دارند و به برندگان از کشور‌های مختلف  جوایزی اهداء شد.

رضایی افزود: سال اول هزار نقاشی از ۲۲ کشور دنیا به ایران ارسال شده بود و سفیر مجارستان درخواست میزبانی سال دوم را از ایران گرفت، جشنواره در سال سوم در اوکراین برگزار شد که در اوکراین هزار و ۴۰۰ نقاشی دریافت کرده بودیم و برندگان نقاشی کودکان بیمار از ایران، روسیه، اوکراین، هندوستان، قطر و بلغارستان بودند.

مسابقه نقاشی طبیبانه برای سلامت روان کودکان بیمار

معاون بین‌الملل دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه مسابقه نقاشی کودکان بیمار امسال به میزبانی کشور ایتالیا برگزار خواهد شد، تصریح کرد: جوایز برندگان مسابقه و جشنواره نقاشی کودکان بیمار آبان ماه در کشور ایتالیا تقدیر خواهند شد.

رضایی اظهار کرد: کودکان بیماری که سابقه بستری در بیمارستان یا مبتلا به بیماری مزمن را داشته باشند، می‌توانند نقاشی خود را با موضوع سلامت و بیماری ارسال کنند.

وی با اشاره به شرایط شرکت کنندگان در مسابقه نقاشی کودکان بیمار گفت: گروه سلامت و هنر در نظر دارد با هدف توجه اهمیت سلامت روان کودکان بیمار، امسال چهارمین جشنواره بین المللی نقاشی را برگزار خواهد شد و کودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال (متولدین آبان ماه ۱۳۷۹ و پس از آن) می‌توانند در مسابقه نقاشی امسال شرکت کنند.

معاون بین‌الملل دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: مهلت ارسال آثار ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ است و کودکان بیمار که سابقه بستری در بیمارستان را داشته اند یا به بیماری مزمنی مبتلا هستند می‌توانند آثار نقاشی خود را در سایز A۴ (ترجیحاً افقی) با ۲ موضوع «سلامت و بیماری» به دبیرخانه مسابقه نقاشی کودکان بیمار ارسال کنند.

رضایی با بیان اینکه از میان نقاشی‌های ارسالی به دبیرخانه ۲۰۰ اثر برای نمایش در نمایشگاه و چاپ در کتاب انتخاب خوهد شد، گفت: آثاری نیز به عنوان نقاشی‌های برگزیده انتخاب می‌شوند و به کودکان و نوجوانانی که نقاشی هایشان در کتاب چاپ شود جوایزی اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/

فراخوان مسابقه نقاشی برای کودکان بیمار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار