تشدید خشونت در سودان جنوبی در آستانه مذاکرات صلح

بروز موج جدیدی از خشونت در سودان جنوبی در آستانه مذاکرات صلح در نشست ماه آینده زندگی هزاران نفر از ساکنان مناطق مختلف این کشور را با چالش‌های فراوان روبرو کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، بروز موج جدیدی از خشونت در سودان جنوبی در آستانه مذاکرات صلح در نشست ماه آینده زندگی هزاران نفر از ساکنان مناطق مختلف این کشور را با چالش‌های فراوان روبرو کرده است.

صدای تیراندازی در نزدیکی پایگاه موقت نیرو‌های پاسدار صلح در لیر که ۶۰۰ نفر از شهروندان غیرنظامی در روز‌های اخیر در آنجا پناه گرفته اند شنیده شد.

براساس گزارشها، در پی تشدید تنش‌ها و درگیری‌ها بیش از ۳۰ نفر از امداد گران فعالیت‌های بشردوستانه در دو هفته گذشته به دیگر نقاط منتقل شده و هزاران نفر از مردم از مناطق بی ثبات و پرمناقشه به مناطق جنگلی و کوهستانی گریخته اند.

قرار است دور آینده نشست مذاکرات صلح که در هفته‌های گذشته به دلیل مخالفت و اختلافات احزاب درگیر متوقف مانده بود، با حضور میانجی گران از ۱۷ تا ۲۱ ماه می در اتیوپی برگزار شود.

دیوید شیرر رئیس ناظران سازمان ملل متحد در سودان جنوبی گفت: «پایان درگیری‌ها و خشونت در سودان جنوبی به مسئولیت و تعهد همه احزاب درگیر بستگی دارد.»

وی افزود: «گروه‌های سازمان ملل متحد در نقاط مختلف سودان جنوبی از وجود جرم و جنایات مختلف شامل قتل، غارت، خشونت و تعرض جنسی و آتش زدن خانه ها، حمله به احشام و غارت بیمارستان‌ها و مدارس خبر می‌دهند.»

از سوی دیگر، بی نتیجه ماندن روند مذاکرات صلح در سودان جنوبی که تاکنون گفته می‌شود ده‌ها هزار نفر بر اثر وقوع جنگ داخلی از دسامبر ۲۰۱۳ تاکنون جان خود را ازدست داده اند با نگرانی‌های بین المللی روبرو شده است. این در حالی است که آتش بس موقت دسامبر ۲۰۱۳ نیز پس از چند ساعت نقض شد.

انتهای پیام/

نگرانی‌ها در آستانه مذاکرات صلح در پی خشونت در سودان جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار