معاون توسعه و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی از آغاز به کار اینترنتی ثبت کتاب‌های درسی از امروز ۸ اردیبهشت خبر داد.

آغاز فعالیت سامانه ثبت‌نام اینترنتی کتاب‌های درسی از امروزبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسین طلایی معاون توسعه و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در جمع خبرنگاران درباره نحوه ثبت‌نام و توزیع کتاب‌های درسی برای سال تحصیلی آینده اظهار کرد: سامانه فروش اینترنتی کتاب‌های درسی از امروز هشت اردیبهشت فعال شده و دانش‌آموزان از کلاس دوم تا ششم ابتدایی می‌توانند با وارد کردن کد دانش‌آموزی و سریال شناسنامه ثبت‌نام اینترنتی برای کتاب‌های درسی سال آینده خود را انجام دهند.

وی افزود: امسال ثبت‌نام کتاب‌های درسی پایه یازدهم و دوازدهم شاخه فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش، همچنین رشته معارف از 20 اردیبهشت امکان‌پذیر است.

معاون توسعه و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تصریح کرد: امکان ثبت‌نام گروهی و انفرادی دانش‌آموزان وجود دارد و افرادی که امکان دسترسی به اینترنت ندارند می‌توانند ثبت‌نام خود را به طور گروهی از سوی مدرسه انجام دهند.

 قیمت‌ کتاب‌های درسی به تفکیک مقاطع تحصیلی

طلایی درباره قیمت کتاب‌های درسی عنوان کرد: سال گذشته رشد هفت تا هشت درصدی قیمت‌ها را شاهد بودیم اما امسال با تدابیر در نظر گرفته شده قیمت کتاب‌‌ها افزایش 2 درصدی داشته است.

وی درباره قیمت‌ کتاب‌های درسی به تفکیک مقاطع تحصیلی گفت: کمترین قیمت کتاب مربوط به پایه اولیه ابتدایی با مبلغ 14هزار و 400 تومان است و بعد از آن دوم ابتدایی با قیمت 15هزار و 600، کتاب سوم ابتدایی با قیمت 20هزار و 300، کتاب چهارم ابتدایی با قیمت 20هزار و 400، پنجم ابتدایی با قیمت 20هزار و 900 و ششم ابتدایی با قیمت 24هزار و 700 تومان به فروش می‌رسد.

معاون توسعه و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی درباره آماده‌سازی کتاب‌های پایه دوازدهم عنوان کرد: تولید محتوای کتاب‌های دوازدهم آماده شده است و در حال چاپ کتب هستیم.

طلایی درباره تاخیری که در فعالیت سامانه کتاب‌های درسی وجود داشت، عنوان کرد: قرار بر این بود تا سامانه زودتر شروع به کار کند اما زیرساخت‌های آن نیازمند به روز رسانی بود و بنابراین فعالیت سامانه ثبت‌نام کتاب‌های درسی به تعویق افتاد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار