رونق اقتصاد ملی با حمایت از کالای ایرانی و تولید داخلی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: حمایت از کالای ایرانی و تولید داخلی موجب رونق اقتصاد ملی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، داود شایقی ،رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل امروز در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان اردبیل افزود: حمایت از کالای ایرانی و تولید داخلی موجب رونق اقتصاد ملی است و این مهم در سایه توجه به اصل تولید با کیفیت و مقبول عموم مردم امکان پذیر است.

وی گفت: این سازمان در سال 97 در استان تلاش خواهد کرد تا با بهره‌گیری از ابزارهای مختلف به رونق‌افزایی تولید داخلی و حمایت از کالای ایرانی اهتمام جدی داشته باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همچنین به اجرای  48 طرح ملی عمرانی در بخش های آب ،راه و کشاورزی در این استان اشاره کرد و گفت: این طرح ها با پیشرفت قابل توجهی در دست اجراست.

شایقی افزود: طرح های راهسازی نسبت به دیگر طرح ها در مقایسه با سال های گذشته سه برابر پیشرفت داشته و این امر نشانگر پیگیری و توجه جدی استاندار اردبیل می باشد .

وی بااشاره به افزایش اعتبارت راه آهن اردبیل - میانه گفت: سال گذشته 850 میلیارد ریال اعتبار برای طرح راه آهن مصوب شده بود که ضمن تخصیص صد درصدی این اعتبارات 250 میلیارد ریال هم بر آن افزوده شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل تصریح کرد:در سال 96 میزان تخصیص اعتبارات راه آهن اردبیل- میانه به 120 درصد رسید و امسال هم یک هزار و 350 میلیارد ریال اعتبار برای این طرح مصوب شده و اختصاص اعتبار از منابع دیگر هم در حال پیگیری است.

شایقی بیان کرد: مشارکت بخش خصوصی در اجرای طرح های عمرانی استان هم مد نظر قرار گرفته بطوریکه تکمیل طرح های راه آهن ،احداث بیمارستان یکهزار تختخوابی و تکمیل فاضلاب اردبیل از محل مشارکت بخش خصوصی پیگیری می شود.

وی درباره اعتبارت ملی دستگاه های اجرایی استان نیز افزود: اعتبارت ملی 57 دستگاه اجرایی این استان مشخص شده و ضروری است مدیران برای جذب این اعتبارت توجه ویژه ای داشته باشند.

انتهای پیام/ع

اجرای 48 طرح ملی عمرانی در استان اردیبل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.