حیدری گفت: متولیان امر خانواده با سلایق فردی سیاست گذاری می‌کنند اما در این حوزه باید از مشارکت‌های بین بخشی بهره مند شد.

متولیان امر خانواده با سلایق فردی سیاست گذاری می‌کنندبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود حیدری رئیس پژوهشکده خانواده دانشگاه شهید بهشتی در هشتمین کنگره ملی آسیب شناسی خانواده و چهارمین جشنواره ملی خانواده پژوهشی که صبح امروز در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، گفت: خانواده نقش اساسی در سلامت روان جامعه دارد و باید سیاست گذاران در این عرصه با بهره مندی از نظرات نخبگان دانشگاهی و متخصصان امر، سیاست گذاری کنند.

وی اظهار کرد:‌ در تاریخ 15 مهر 96 به بیش از 30 نهاد مرتبط با خانواده نظیر امور زنان و خانواده، نهادهای فرهنگی و حقوقی و سایر افراد مکاتباتی شده است و دانشگاهیان خواسته‌اند تا این گروه‌ها در بحث آسیب شناسی خانواده خدماتی را ارائه کنند اما در عمل مشارکت نهادها مقطعی بود و شاهد مشارکت فعال در این عرصه نبوده‌ایم.

حیدری اظهار کرد:‌ ستاد مبارزه با مواد مخدر که یکی از نهادهای مهم در بحث آسیب شناسی است با درخواست پانل تخصصی و جایگاه عرضه انتشارات با ما مشارکت داشته است اما به اعتقاد من سلامت روان خانواده و موضوع رفع آسیب‌های خانواده در کنار مشارکت عمیق و عالمانه نهادهای اجتماعی و متولی در کنار خانواده پیش می‌رود.

رئیس پژوهشکده خانواده دانشگاه شهید بهشتی افزود: متولیان امر خانواده با سلایق فردی سیاست گذاری می‌کنند و از مشاوره دانشگاهی بهره نمی‌گیرند که در گام‌های بعدی اجرا متوقف می‌شوند و مخاطبین در سیکل معیوب قرار می‌گیرند.

وی در پایان گفت: کنگره ملی آسیب شناسی خانواده و جشنواره ملی خانواده پژوهشی در صدد این است که به ارتقای دانش مخاطبان و پژوهشگران این عرصه بیفزاید و امیدواریم پژوهشگاه‌ها در کشور به حالت کاربردی تبدیل شده و شاهد خانواده‌هایی سالم و جامعه‌ای با نشاط باشیم.

انتهای پیام/

برگزاری کنگره ملی آسیب شناسی خانواده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار