مدیر کل آمار و جمعیت ثبت احوال گفت: 85 درصد طلاق‌ها مربوط به افراد زیر 40 سال است.

85 درصد طلاق‌ها مربوط به افراد زیر 40 سال استبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدباقر عباسی مدیر کل آمار و جمعیت ثبت احوال در حاشیه صدمین جلسه شورای اجتماعی که صبح امروز (9 اردیبهشت ماه) در محل وزارت کشور برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به فعالیت اخیر رسانه‌ها درباره آمار ازدواج و طلاق، سوء تفاهم‌هایی رخ داده است.

وی با بیان اینکه رشد طلاق نسبت به سال 95 تغییر نداشته است، افزود: آمار ثبت شده همه طلاق‌ها مربوط به سال 95 نمی‌شود و بر اساس آمارها رشد طلاق بیش از دو درصد نبوده است.

عباسی اضافه کرد: جمعیت در معرض ازدواج کاهش یافته و از یک میلیون و 300 هزار نفر در سال 90 به یک میلیون و 50 هزار در سال 95 رسیده است.

مدیر کل آمار و جمعیت ثبت احوال خاطرنشان کرد: منطقی نیست ازدواج‌ها و طلاق‌هایی که رخ می‌دهد تقسیم شود و بگوییم در مقابل هر 5 ازدواج یک طلاق اتفاق می‌افتد.

وی متذکر شد: از سال 91 تا 96 فقط 7 درصد ازدواج‌ها به طلاق رسیده است اما اگر ازدواج‌ها و طلاق‌های سال 91 را بر هم تقسیم کنیم، این عدد به 18 درصد می‌رسد.

عباسی درباره جزئیات جلسه شورای اجتماعی امروز بیان کرد: در این جلسه مقرر شد از این پس جزئیات بیشتری از وضعیت ازدواج و طلاق در اختیار رسانه‌ها قرار بگیرد.

مدیر کل آمار و جمعیت ثبت احوال تصریح کرد: 85 درصد طلاق‌ها مربوط به افراد زیر 40 سال است.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار