مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته های رویان جهاد دانشگاهی کشور گفت:در ایران 15 هزار نمونه خون در بانک عمومی بند ناف و در بانک خصوصی 90 هزار نمونه ذخیره سازی شده است.

ایران دارای بالاترین ظرفیت ذخیره خون در خاورمیانه  استمدیر عامل شرکت فناوری بن یاخته های رویان جهاد دانشگاهی کشور در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان گفت: در ایران 15 هزار نمونه خون در بانک عمومی بند ناف و در بانک خصوصی 90 هزار نمونه ذخیره سازی شده است . در حال حاضر ما در خاورمیانه بالاترین ظرفیت ذخیره خون بند ناف را داریم  و امیدواریم امسال این آمار به 100 هزار برسد .

وی در ادامه افزود: برنامه هایی داریم که امسال در کشور های عمان و آذربایجان دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف راه اندازی می شود . در سطح منطقه و جهانی آمار پیوند های ایران خوب است  و از 31 کشور دنیا تا به حال برای دریافت خدمات به پژوهشگاه رویان مراجعه کرده اند .

ضرابی تاکیدکرد: به دنبال فرصتی بودیم برای اطلاع رسانی بیشتر در زمینه دانش ذخیره سازی سلول های بنیادی بند ناف برنامه ای را در استان سمنان داشته باشیم که با همت جهاد دانشگاهی این برنامه عملی شد و برنامه دیگر ما این است که بتوانیم بعد از نشست با اصحاب رسانه نشستی با پزشکان در زمینه آخرین دستاورد ها در زمینه های توسعه بین جهاد دانشگاهی و پژوهشگاه رویان در توسعه خدماتی که بحث سلول های بنیادی است را مورد بررسی قرار دهیم .

مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته های رویان جهاد دانشگاهی کشور با بیان اینکه عمده اقداماتی که در رویان انجام می شود در خصوص محصولات زایمانی است،گفت: بحث جداسازی و ذخیره سلول های بنیادی بند ناف طی سال های گذشته انجام شده و در حال حاضر سلول های بنیادی بندناف می تواند برای درمان بیماری ها خصوصا بندناف استفاده شود. این سلول ها توسط بانک خون بندناف رویان به عنوان محصول استراتژیک می تواند در درمان بیماری های خونی استفاده شود.

وی در ادامه با بیان اینکه  ما امسال روی چندین فرآورده دیگر کار می کنیم وامید است محصولات را وارد بازار کنیم، افزود: از جمله  این محصولات، فرآورده پرده جنینی است که به عنوان پانسمان بیولوژیکی در سوختگی ها و زخم های مزمن استفاده می شود .  امسال بحث ذخیره خون محیطی را هم آغاز کردیم که در بسیاری از بیماران مانند بیماران سرطانی نیاز است.

ضرابی عنوان کرد:  در بیش از یک دهه فعالیت بانک خون بند ناف کشور بیش از 90 هزار نمونه را از سراسر کشور دریافت کردیم و   بیش از 29 دفتر نمایندگی داریم که نمونه خون بند ناف را جمع آوری می کنند.

وی اضافه کرد: سمنان نزدیک به هشت سال است که نمونه های خانواده ها را با همت جهاد دانشگاهی جمع می کند و در این حوزه فعالیت می کند و از این 90 هزار نمونه کشور حدود 1000 نمونه سهم استان سمنان است .

انتهای پیام / گ

نشست خبری مدیر عامل شرکت فناوری بن یاخته های رویان جهاد دانشگاهی کشور در سمنان

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.