نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت : خشک شدن زاینده‌رود 14 استان دیگر را نیز درگیر می‌کند اما در سال‌های قبل این موضوع جدی گرفته نمی‌شد .

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ناهید تاج‌الدین صبح امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد : شهرداری اصفهان در تلاش است اقدامات جدید و مفیدی را در سطح شهر انجام دهد و شهردار اصفهان  حدود 10 پیشنهاد برای تنظیم لایحه بودجه به ما تحویل دادو بسیاری از اصلاحات لایحه بودجه برگرفته از پیشنهادات شهردار اصفهان بوده است.

وی خاطرنشان کرد:یکی از مواردی که به همراه نمایندگان پیگیر آن بودیم بحث کنارگذر شرق اصفهان بوده که با پیگیری‌های انجام‌شده پس از سال‌ها فاز نخست آن به پایان رسیده و فاز دوم آن در دست اقدام است که به مقدار بسیار زیادی حجم آلودگی هوای شهر اصفهان را کم می‌کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی عنوان داشت: برداشت‌های غیرمجاز بالادست از زاینده‌رود مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد که مقرر شده برای برداشت آب زاینده‌رود در بالادست یک هفته برای تولید برق مهلت داده شود و 3 هفته بعدی این امر امکان‌پذیر نیست.

تاج الدین با بیان این که جمعیت حاشیه‌نشین شهر اصفهان حدود 400 هزار نفر است، یادآور شد: این امر برای شهر اصفهان یک تهدید است چراکه اعتیاد، طلاق و فساد اخلاقی از مشکلات حاشیه‌نشینی است.

وی اضافه کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد باید همگی در یک راستا فعالیت کنند و به صورت جزیره‌ای عمل نکنند؛ 20 درصد از جمعیت شهری اصفهان در بافت فرسوده زندگی می‌کنند در حالی که معضلات اجتماعی در این مناطق هم وجود دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی  با بیان این که  در سال‌ها و دولت‌های قبل ظلم زیادی به اصفهان شده است، ادامه داد: خشک شدن زاینده‌رود 14 استان دیگر را نیز درگیر می‌کند اما در سال‌های قبل این موضوع جدی گرفته نمی‌شد و حتی گاهی اصفهان‌ستیزی نیز انجام می‌شده است اما با حضور استاندار جدید اصفهان به عنوان یک چهره ملی، موضوع آب در سطح ملی در حال پیگیری است.

 

انتهای پیام/ س

صحبت های تاج الدین درباره زاینده رود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.