نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: اقتدار ملی در عرصه اقتصاد با حمایت جدی از تولیدگران میسر می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت در جمع نمایندگان کارگران، کارفرمایان، صاحبان واحد‌های تولید و مدیران اجرایی مرتبط با تولید واشتغال در شهر صنعتی رشت، با گرامیداشت روز جهانی کارگر بر لزوم حمایت جدی از کارگران و تولید کنندگان حوزه‌های صنعت و کشاورزی تاکید کرد و گفت: اقتدار ملی در عرصه اقتصاد با حمایت جدی از تولیدگران میسر می‌شود.

وی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره ۴۱۸ کارگر شهید استان بر ضرورت دفاع از آرمان‌ها و پاسداشت خون پاک شهیدان تاکید کرد و افزود: ارتقای کارآمدی مدیران و دست اندرکاران حوزه‌های اقتصاد، اجتماع و فرهنگ با افزایش روح مطالبه گری در جامعه میسر می‌شود که خود گامی مهم در راستای تقویت دستاورد‌های انقلاب و عظمت و اقتدار نظام اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه چرخ اقتصاد و صنعت کشور با دستان پرتوان کارگر به گردش در می‌آید، خاطرنشان کرد: حفظ و ارتقای این روند مستلزم درک صحیح از شرایط اقتصادی و معیشتی کارگران است و دست اندرکاران دولتی و بخش‌های خصوصی باید همواره به این مقوله مهم توجه داشته باشند.

آیت الله فلاحتی رونق تولید و اشتغال را مستلزم سیاستگذاری درست دولت درعرصه مدیریت واردات، زمینه سازی برای تقویت صادرات و بهبود فضای کسب و کار دانست و گفت: کمک به تامین نقدینگی واحد‌های تولیدی و صنعتی و جبران بدهی‌های معوق از جمله مواردی است که دست اندرکاران دولتی باید بدان اهتمام ورزند.

وی در ادامه با شنیدن دغدغه‌های نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دست اندرکاران تولید استان قول داد در دیدار با مسئولان کشور به ویژه وزیران صنعت و معدن، تجارت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی این دغدغه‌ها را انتقال دهد تا نسبت بدان چاره اندیشی شود.

امام جمعه رشت با اشاره به تهدیدات ناشی از کاهش رشد جمعیت در کشور و روند افزایش سالمندی تصریح کرد: جبران این نقیصه مستلزم رسیدگی هرچه بیشتر به معیشت مردم و ازدواج جوانان است و کسانی که دل در گرو آرمان‌های امام راحل مبنی بر تحقق عدالت اجتماعی و توزیع عادلانه منابع دارند باید نسبت بدان با تمام توان تلاش کنند.

آیت الله فلاحتی این دیدار نمایندگان کارگران و کانون کارفرمایان گیلان به همراه تعدادی از صاحبان تولید و صنعت گیلان در خصوص تامین نقدینگی واحد‌های تولیدی، نحوه‌ی افزایش حقوق و دستمزد، لزوم رونق بازار تولیدات داخلی، زمینه سازی برای افزایش صادرات و تسهیل در روند واردات مواد اولیه نظر دادند.

 

انتهای پیام/ع

حضور نماینده ولی فقیه در گیلان در شهر صنعتی رشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.