شناسایی 22 بیمار مبتلا به هپاتیت در اسدآباد

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد از شناسایی 22 بیمار مبتلا به هپاتیت دراین شهرستان خبر داد.

شناسایی 22 بیمارهپاتیت در اسدآبادبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛محمد محبوبی، رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد به اهمیت خود مراقبتی اشاره کرد و افزود: شعار امسال هفته سلامت به نام «پوشش همگانی سلامت برای همه و در همه جا» انتخاب شد که این اهمیت توجه به سلامتی را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: دانشکده علوم پزشکی و معاونت بهداشتی اسدآباد قرص‌های آهن، ویتامین دی، ید، کلسیم و ولتی ویتامین را به صورت رایگان، درگروه‌های مختلف تقسیم می‌کند.

 رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد با بیان اینکه متاسفانه در جامعه امروز از هر دو نفر یک نفر مبتلا کلسترول بالا و از هر چهار نفر یک نفر دارای فشار خون بالا است، گفت: مصرف زیاد قند و شکر در جامعه 38 درصد بالاتر از حد نرمال است.

محبوبی با تاکید به اینکه 58 درصد از جمعیت اسدآباد شهرنشین  و بقیه آنها روستایی هستند،افزود:‌  در این شهرستان 711 بیمار دیابتی شناسایی شده که این یک هشدار است و همه باید برای غربالگری به مرکز خدمات جامع سلامت مراجعه کنند.

محبوبی بیان کرد: سال گذشته 10 نفر و امروز 22 نفر مبتلا به هپاتیت هستند و این نشان دهنده دقیق همکاران حوزه بهداشت در شناسایی بیماران است.

انتهای پیام/ب

شناسایی 711 بیماری دیابت در اسدآباد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.