مشاور تخصصی خانواده گفت:اختلاف سنی 3 تا 5 سال حد مطلوب اختلاف سن دختر و پسر بوده و بهتر است که پسر بزرگ‌تر باشد؛ درک عقلی دختر از پسر زودتر صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام حمید آزمون دیروز در جلسه‌ای پیرامون بحث ازدواج در دانشگاه اصفهان با بیان این‌که تا حدودی می‌توان به آسیب‌زا بودن برخی از ازدواج‌ها پی برد، اظهار کرد: وقتی که سن همسر آینده از حد قابل قبول بالاتر باشد، باید این ترس را داشته باشیم که به خاطر حفظ و نگه‌داشتن همسر خود امتیازات زیادی بدهد و در مقابل کردارها و رفتارهای او مخالفتی نشان ندهد که به این وسیله امکان کم رنگ شدن اقتدار مرد نزد همسرش وجود دارد، این در حالی است که نشان دادن مخالفت در مواردی که به بهتر شدن می‌انجامد برای دختر خوشایند است.

وی افزود: اختلاف سنی 3 تا 5 سال حد مطلوب اختلاف سن دختر و پسر بوده و بهتر است که پسر بزرگ‌تر باشد؛ درک عقلی دختر از پسر زودتر صورت می‌گیرد، زمانی که هم‌سن باشند ممکن است دختر احساس کند که با شخصی ناپخته ازدواج کرده است و برای پخته شدن او باید منتظر بماند.

مشاور تخصصی خانواده با بیان این که بهتر است در زمینه سن با نگاهی تحلیلی جلو برویم، مطرح کرد: کسانی که مورد سوء احترام و تربیت سهل‌گیرانه خانواده بوده‌اند و تربیت مقتدرانه خانواده را تجربه نکرده‌اند هنگام زندگی مشترک برای کم‌کردن بار مسؤولیت‌ها به کمک دیگران روی می‌آورند و این بی‌مسؤولیتی او را می‌رساند؛ باید گفت کسانی که آمادگی مدیریت و رشد دادن به خود، همسر و محیط زندگی را پیدا نکرده‌اند بهتر است وارد بحث ازدواج نشوند.

وی ادامه داد: در برخی از موارد سن دختر از پسر بالاتر است که اگر عواطف و احساسات او کم‌رنگ نشده باشد و اقتدار، مدیریت و تسلط او با همسرش سازگار است مرد می‌تواند او را برای ازدواج انتخاب کند.

آزمون خاطرنشان کرد: یکی از نشانه‌های تحکیم خانواده بعد از شروع زندگی مشترک این است که فرد مورد نظر شما برای ازدواج حس مسؤولیت‌پذیری داشته باشد که با آگاهی از زندگی او در محیط‌های مختلف می‌تواند تا حدودی روشن شود.

وی همچنین گفت: برخی از دختران فرصت‌های ازدواج سر وقت را از دست می‌دهند و ممکن است خواستگاری پیدا کنند که همسر خود را طلاق داده است که در این مورد، ممکن است انتظار خواستگار بالا باشد و خواهان رسیدن به خواسته‌هایی باشد که از ازدواج قبلی به آن‌ها دست نیافته است و بخواهد کاستی‌های ازدواج قبلی را با این ازدواج برطرف کند.

مشاور تخصصی خانواده بیان داشت: شاید شما رابطه خویشاوندی و رفت و آمد فامیلی با کسی در مکان جغرافیایی و فرهنگی دیگری داشته باشید و به خاطر آگاهی و آشنایی از فرهنگ و آداب و رسوم آن منطقه، ازدواج با کسی از آن مکان برای شما راحت باشد؛ اما در صورتی که بدون در نظر گرفتن تفاوت‌های فرهنگی تصمیم ازدواج داشته باشید ممکن است به مشکل برخورد کنید.

وی اضافه کرد: افرادی که از زندگی قبلی خود فرزند داشته باشند، ممکن است شدت عواطف و احساسات را هنگام ازدواج دوم پایین بیاورند و همسر جدید را به لحاظ عواطف و احساسات تنها گذارند و در تربیت فرزندان و ابراز علائق دچار مشکل شوند.

آزمون با بیان این‌که تحقیق و آگاهی از سلامت جسمی و روحی همسر آینده، حق شما است، ادامه داد: کسی که ادعا می‌کند از اعتیاد بیرون آمده و پاک شده است باید دو گام «پاک‌سازی» و «به‌سازی» را گذرانده باشد و ما در این زمینه باید از کنترل وسواس روی‌آوری دوباره به مواد مخدر در او اطمینان کسب کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در ازدواج توجه به میزان تحصیلات طرف مقابل مهم است چرا که در سطح انتظار او نقش دارد و همچنین در این زمینه باید از آینده تحصیلات او آگاهی پیدا کنیم.

 

انتهای پیام/م

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار