عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: متاسفانه ما در استان کردستان بیش از حد سیاست زده شده‌ایم و خیلی از مسائل گروهی، سیاسی و جناحی روی توسعه استان اثر گذاشته است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛سیداحسن علوی عضو کمیسیون عمران مجلس در همایش روز ملی شوراهای اسلامی استان کردستان در سنندج، گفت: در تمام کشورها به ویژه کشورهای توسعه یافته بحث جامع مدیریت شهری اصل پذیرفته شده‌ای است.

وی خاطرنشان کرد: شورای شهر و شهردار معنای چند نفر شورا و یک شهردار نیست و برای پیشبرد اهداف در این حوزه باید همه مردم هم‌سو با شوراها  حرکت کنند.

وی تصریح کرد: متاسفانه ما در استان کردستان بیش از حد سیاست زده شده‌ایم و خیلی از مسائل گروهی، سیاسی و جناحی روی توسعه استان اثر گذاشته است.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری‌های را یکی از دغدغه‌های همیشگی در این حوزه دانست و گفت: ما در استان خیلی از زمینه‌های را داریم که می‌تواند بستر سرمایه‌گذاری و در نتیجه ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری‌ها باشد.

وی با تاکید براینکه در گام نخست باید بستر برای جذب سرمایه‌گذار در سطح استان فراهم شود، گفت: ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری‌ها بستر خدمات‌رسانی بهتر به مردم را فراهم می‌سازد.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس در ادامه به موضوع کولبری و مشکلات پیش آمده به دلیل بسته شدن مرزها در استان گریزی زد و گفت: یکی از مشکلات جدی که در این زمینه وجود دارد تعارض در منافع است.

علوی افزود: عدالت درآمد باید در بحث تبادلات مرزی صورت بگیرد، متاسفانه الان هستند افرادی که بدون کوچکترین زحمتی سودهای کلان از تبادلات مرزی می‌برند، ولی کولبران در شرایط سختی به سر می‌برند.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس در مورد مشکلات جاده‌های استان هم اضافه کرد: از مرز کرمانشاه تا  سقر قرارداد برای اجرای پروژه‌ها راه انعقاد شده است و براساس قولی که گرفته‌ایم وزیر راه هفته آینده به کردستان سفر خواهد کرد.

علوی به پروژه‌های نیمه تمام در کشور هم اشاره کرد و افزود:  65 هزار پروژه نیمه کاره در کشور داریم که 60 هزار آن پروژه استانی و بیش از 5 هزار مورد پروژه ملی است.

به گفته نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس، برای اجرای این پروژه‌ها 700 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

علوی بودجه عمرانی را در سال حدود 60 هزار میلیارد تومان است، گفت: اگر مبنا را روی این اعتبار بگذاریم اتمام این تعداد پروژه نیمه‌تمام در کشور بازه زمانی 20 ساله نیاز دارد.

انتهای پیام/د م

اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام نیازمند 700 هزار میلیارد تومان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.