به مناسبت «روز ملی خلیج فارس» نمایشگاهی از تمبرهای موضوعی این مناسبت در گنجینه تمبر، اسکناس و سکه آستان قدس رضوی به نمایش در آمد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ محمدحسین یزدی‌نژاد مسئول گنجینه تمبر، اسکناس و سکه آستان قدس رضوی گفت: شرکت پست جمهوری اسلامی ایران به مناسبت پاسداشت «روز ملی خلیج فارس» در 17 خرداد سال 1385 یک بلوک یادگاری (4 قطعه) از تمبر نقشه های قدیمی آبراه خلیج فارس در شمارگان 450،000 قطعه چاپ و منتشر کرد.

وی با اشاره به اینکه 10 اردیبهشت ماه روز بزرگداشت خلیج فارس نام‌گذاری شده است، گفت: در بین سال های 86 و 87، 13 قطعه تمبر در شمارگان چندین میلیون قطعه در ارقام مختلف منتشر شده که آبراه خلیج فارس در آن به تصویر کشیده شده است.

مسئول گنجینه تمبر، اسکناس و سکه آستان قدس رضوی افزود: به این مناسبت، شرکت‌هایی از قبیل فولاد مبارکه اصفهان تمبرهای خصوصی را با نقشه خلیج فارس در شمارگان صدها هزار قطعه برای استفاده در نامه نگاری‌های اداری چاپ و منتشر کرد.

یزدی نژاد گفت: در گنجینه تمبر، اسکناس و سکه موزه مرکزی آستان قدس رضوی پاکت نامه‌هایی از دوره قاجار موجود می‌باشد که از انگلیس به ایران پست شده و بر روی آن نام خلیج فارس (Persian Gulf) ذکر شده است.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه از 10 الی 16 اردیبهشت دایر است، افزود: علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه از ساعت 8 تا 17:45 و در روزهای تعطيل از ساعت 8 تا 12، از گنجينه تمبر، اسكناس و سكه واقع در طبقه منهای يک موزه مرکزی آستان قدس رضوی دیدن کنند.

انتهای پیام// م.م

برگزاری نمایشگاه تمبرهای روز ملی خلیج فارس

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.