رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: : پیش‌بینی‌ می‌شود در سال زراعی امسال 880 هزار هکتار گندم برداشت شود که خرید تضمینی آن به 750 هزار تن خرید در استان می‌رسد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛خالد جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان پیش از ظهر امروز در جلسه تنظیم بازار محصولات کشاورزی استان کردستان که در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد، گفت: 520 هزار تن  از 620 هزار تن  گندم تولیدی در سال زراعی گذشته در استان بصورت تضمینی خریداری شد.

وی افزود: پیش‌بینی‌ می‌شود در سال زراعی امسال 880 هزار هکتار گندم برداشت شود که خرید تضمینی آن به 750 هزار تن خرید در استان می‌رسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان ابراز امیدواری کرد: با توجه به وضعیت بارندگی و مراقبت‌های کشاورزان و مدیریت سازمان جهاد کشاورزی شاهد تحقق این مهم باشیم.

جعفری خاطرنشان کرد: با توجه به بارندگی‌های اخیر پیش‌بینی تولید به بیش از 900 هزار تن گندم در استان افزایش یافته که برآوردهای وزارتخانه نزدیک به یک میلیون تن تولید و خرید بیش از 900 هزار تن است.

وی اضافه کرد: بیشترین گندم خریداری شده در استان مربوط به دو سال پیش است که حدود 850 هزار تن بصورت تضمینی خریداری شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اعلام کرد: امسال از محل تولید گندم نزدیک به یک‌هزار و 320 میلیارد تومان عاید مجموعه کشاورزی استان می‌شود که باید اقدامات لازم برای خرید تضمینی گندم به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

جعفری در مورد خرید تضمینی گندم به صورت اینترنتی هم، گفت: امسال برای نخستین سال اطلاعات برای خرید تضمینی گندم باید از طریق سامانه جامع انجام شود که باید زیرساخت‌های لازم در این حوزه تامین شود چرا که این کار می‌تواند بستر مناسبی برای قطع دست واسطه‌ها باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: تاکنون 98 تا 99 درصد سطح زیرکشت گندم استان در این سامانه جامع ثبت شده که  باشد.

وی با بیان اینکه می‌توانیم از طریق سیم کارت برای ثبت نام در این سامانه استفاده کرد، گفت: امیدواریم هرچه زودتر مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد رفع تا بتوانیم با کمترین مشکل شاهد خرید گندم تضمینی از طریق این سامانه از کشاورزان باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اضافه کرد: پرداخت وجه خرید تضمینی گندم به کشاورزان در سال گذشته نسبت به سال قبل آن بهتر بود و تلاش ما این است که امسال وجه گندم به موقع پرداخت شود.

وی خاطرنشان کرد: افزایش قیمت سویا جهانی است و به افزایش نرخ ارز ربطی ندارد که از 55 دلار شروع شده و اکنون به 482 دلار رسیده است.

انتهای پیام/ د م

انتفاع 1320 میلیارد تومانی کشاورزان کردستان از فروش گندم

برچسب ها: کشاورزی ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.