رییس بازرسی ویژه و مبارزه با کالای سلامت محور استان کرمانشاه گفت: سال گذشته بازرسین شبکه بهداشت و درمان 100هزار قلم کالای قاچاق قاچاق توقیف شده است .

رحیمی رییس بازرسی ویژه و مبارزه با کالای سلامت محور کرمانشاه  در گفتگو با  خبرنگار    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، با بیان اینکه کالاهای سلامت محور کالاهایی گفته می شود که به طور مستقیم و یا غیر مستقیم بر سلامت افراد تاثیر می گذارد گفت: سال گذشته بازرسین شبکه بهداشت و درمان 2500مورد بازرسی در خصوص کالاهای سلامت محور انجام شده است و  100هزار قلم  کالای قاچاق توقیف شده است .

وی  گفت:اکیپ های بازرسی مرتب در حال  نظارت هستند اما این مشکل تنها با نظارت حل نمی شود بلکه نیاز به آموزش فرهنگی است.

رحیمی افزود:آموزش و ایجاد بستر فرهنگی در این امر بسیار مهم است و باید ارگان ها در این راستا حرکت کنند اگر اطلاع رسانی درست انجام شود تقاضا کم می شود و هنگامی که تقاضا کاهش یابد عرضه نیز کم می شود.

وی گفت: کالاها به سه دسته تقسیم می شوند اولین دسته مربوط به کالاهای تولید داخل است که دارای پروانه ساخت و آدرس کارخانه هستند و در صورت بروز مشکلی قابل ارزیابی و پیگیری هستند.

رحیمی ادامه داد: دسته دوم کالاهایی هستند که از مبادی قانونی وارد کشور می شوند  با توجه به راه اندازی  سامانه رهگیری سلامت  تمام کالاهای سلامت محور وارداتی باید دارای برچسب  باشند و شهروندان با ارسال کد این کالا به شماره 20008822 می توانند از اطلاعات کالاها  و  ویژگی های محصول مطلع شوند .

وی گفت: این دسته از کالا ها نیز در صورت بروز مشکل قابل ارزیابی و پیگیری است.

رحیمی  بیان کرد:دسته سوم کالاها که از نظر ویژگی و ماده تشکیل دهنده قابل ارزیابی نیست و نمیتوان آن ها را پیگیری کرد کالاهایی هستند که به طور قاچاق وارد کشور می شوند و این محصولات به دلیل استفاده از فلزات سرطان زا هستند.

وی گفت: توجه به سلامت در جامعه  اهمیت فراوانی دارد و شوخی بردار نیست و باید با جدیت  روند واردات قاچاق کالا  پیگیری شود تا شاهد بروز مشکلات برای مردم نباشیم سلامت جامعه از هر چیزی برای ما مهم تر است و در این زمینه با هیچ کس تعارف نداریم .

رحیمی گفت:متاسفانه سن استفاده از لوازم آرایشی در ایران کاهش یافته و این زنگ خطری برای کشور است این در حالیست که پوست تا 50سالگی نیازی به استفاده از لوازم ارایش ندارد.

 

انتهای پیام/ز

 

کاهش سن استفاده از لوازم آرایشی در ایران

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.